اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122216033

شهردار بلگراد میهمان رصدخانه شهری تهران

کد: 13950621122216033

http://goo.gl/AwXzUY

، تهران , (اخبار رسمی): «سینیشا مالی» شهردار پایتخت صربستان در سفر خود به تهران از رصدخانه شهری تهران بازدید کرده و با امکانات این مرکز آشنا شد.

شهردار بلگراد میهمان رصدخانه شهری تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نشستی که با حضور شهردار بلگراد، کاردار سفارت صربستان و هیئت همراه در رصدخانه شهری تهران برگزار شد، علی‌اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان، ضمن خوشامدگویی، توضیحی درباره کارکرد رصدخانه به‌عنوان فضای تصمیم‌سازی بهینه و ارائه گزارش‌های تحلیلی ارائه نمود.
قائمی با اشاره به انواع کنترل و مانیتورینگ در شهرها گفت: شهرهای بزرگ نیازمند مرکزی برای کنترل و مدیریت هستند. معمولاً سه نوع مانیتورینگ برای شهرها اعمال می‌شود. نوع اول، مانیتورینگ ترافیک شهری است. در تهران بیش از 2هزار دوربین کنترل ترافیک وجود دارد. نوع دیگری از کنترل برای اتفاقات لحظه‌ای پیش بینی شده است. مراکز مدیریت بحران در شهرها به این امر می‌پردازند. اما رصدخانه شهری برای نوع سوم مانیتورینگ شهر تأسیس شده است که این نوع کنترل در واقع مانیتورینگ رفتارهای شهر است. رفتارهایی که ناشی از تصمیم‌های مدیریت شهری است. جالب اینکه در رصدخانه شهری تهران به اطلاعات دو مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران هم دسترسی وجود دارد.
وی سپس توضیحاتی درباره چگونگی مانیتورینگ ترافیک شهر تهران ارائه و تحلیل‌هایی که از تصاویر سطح شهر به دست می‌آید را به صورت آمارهای تفکیک شده تشریح نمود.
وی با اشاره به استفاده از ماکت 1/10000 شهر تهران برای تحلیل رفتارهای شهر گفت: پنجره‌های دیجیتال در آینده نزدیک برای دسترسی مستقیم به پروژه‌های شهری استفاده خواهد شد. در واقع اینجا موضوعات اساسی و کلانی همچون جمعیت، فقر، پراکندگی فضای سبز و ... تحلیل می‌شوند. تغییر و تحولات کلان شهر تهران در این مکان بررسی شده و برای آینده شهر تصمیم‌گیری خواهد شد.
معرفی مدل سه بعدی دیجیتالی شهر تهران، سرویس Street View و کارکردهای آن و همچنین معرفی سامانه شهرسازی و چگونگی صدور مجوزهای ساخت و ساز و روال آن در سامانه، تحلیل اطلاعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی تهران بر روی ماکت از دیگر بخش‌های این نشست بود.
در پایان، شهردار بلگراد ضمن ابراز خشنودی از وجود چنین مکانی در تهران با اظهار شگفتی، رصدخانه شهری تهران را پدیده‌ای استثنایی و امکانات و داده‌های موجود در آن را چشمگیر توصیف کرده و برای شهرداری تهران آرزوی موفقیت‌های بیشتر نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه