اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123956033

در کلیه جایگاه های عرضه بهداشتی دام از سال آینده صورت می گیرد

استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک

کد: 13950623123956033

http://goo.gl/2fuTfx

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به اینکه هر سال شاهد خدمات دهی بهتر شهرداری تهران در روز عرفه و عید قربان هستیم، پیشنهاد می دهم در سال آینده سیستم نوبت دهی الکترونیک در تمامی جایگاه ها نصب شود .

استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران صبح دیروز دوشنبه به مناسبت عید قربان از جایگاه های عرضه بهداشتی دام در مناطق 2،3و 5 و با حضور مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد، بازدید و در جمع خبرنگاران، گفت: چند سالی است که این برنامه توسط شهرداری  تهران برنامه ریزی و اجرا می شود و خوشبختانه هر ساله نسبت به سال قبل خدمات بهتری را ارائه می‌کند.
وی افزود: بسیاری از این مراکز تنها برای یک یا دو روز برپا می‌شوند تا بتوانند در روز عید قربان به مردم ارائه خدمات کنند به همین دلیل استفاده از امکانات ویژه برای عرضه دام کمی مشکل است اما قطعا نیاز است که زمان انتظار شهروندان در این مراکز کاهش پیدا کند.
چمران با اشاره به سیستم نوبت دهی الکترونیک در جایگاه های عرضه بهداشتی دام گفت: ایجاد این سیستم باعث کاهش ازدحام جمعیت در قربانگاه ها خواهد شد. بدین صورت که اگر مراجعه کننده ای در ابتدای حضور شماره ای را دریافت کند و در انتها دام خود را تحویل گیرد نظم بهتری در قربانگاه ها برقرار می شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه هر سال شاهد خدمات دهی بهتر شهرداری تهران در روز عرفه و عید قربان هستیم، پیشنهاد می دهم در سال آینده سیستم نوبت دهی الکترونیک در تمامی جایگاه ها نصب شود .
چمران در خصوص حرکت خوب سازمان میادین برای در نظرگرفتن دستمزد به سلاخان خاطرنشان کرد: سلاخان با حضور در جایگاه ها علاوه بر گرفتن پوست دام بعد از ذبح امسال دستمزدی را از سوی سازمان میاین دریافت کردند که این موضوع بسیار شایسته بود.

یزدانی:حضور 300 ذابح در جایگاه های عرضه دام
مهندس مجتبی یزدانی  نیز در حاشیه این مراسم  و در جمع خبرنگاران گفت:از چند هفته قبل با هماهنگی اتحادیه 32 نقطه برای طرح عرضه بهداشتی دام در نظر گرفته شد و امسال امکانات بهداشتی و فرهنگی خوبی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته ایم.
یزدانی در ادامه افزود:در حال حاضر 19 جایگاه از 32 جایگاه ایجاد شده برای عرضه دام بهداشتی متعلق به سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران است اما برخی از جایگاه‌ها توسط موسسات خیریه برپا شده‌اند اما پشتیبانی فنی و تامین تجهیزات آن‌ها برعهده شهرداری تهران است.
وی اضافه کرد: در عید قربان امسال با توجه به ایجاد 32 جایگاه، همچنان شاهد ازدحام شهروندان در برخی از این جایگاه‌ها و تشکیل صف هستیم. این 32 جایگاه در 18 منطقه تهران ایجاد شده و امیدواریم در سال آینده در تمامی 22 منطقه شهر تهران جایگاه عرضه دام بهداشتی داشته باشیم تا علاوه بر سهولت دسترسی شهروندان، زمان انتظار آنها را در جایگاه‌ها نیز کاهش دهیم. همچنین برای خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان امسال ذابحین را با مشوق هایی پای کار آوردیم که سرعت کار بالا رود. تعداد ذابحین امسال به ??? نفر رسیده است که این موضوع باعث شده از حجم صف نسبت به سال گذشته کاسته شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار دامپزشک  و روحانی در هر یک از جایگاه‌های عرضه دام  خبر داد و افزود: استقرار روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی و وجود دامپزشک برای کنترل‌های بهداشتی در تمامی جایگاه‌ها انجام شده است.
وی از استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک در دو جایگاه عرضه دام بهداشتی شهرداری تهران به صورت پایلوت خبر داد و افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم در تمامی جایگاه‌ها سیستم نوبت دهی را داشته باشیم تا از این طریق شهروندان خود به دنبال دام راه نیفتند و تمامی کارها توسط  مسئولین جایگاه انجام شود و در نهایت شهروند گوشت دام ذبح شده را دریافت کند. بی‌تردید استقرار این سیستم ضمن تامین رفاه حال شهروندان باعث می شود زمان انتظار آنان در جایگاه‌ها نیز کاهش یابد.

رحیمی :حضور 350 دامپزشک در جایگاه های عرضه دام
 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به قیمت تعیین شده برای هر راس گوسفند، گفت: سقف قیمت اعلامی توسط اتحادیه کیلویی 14 هزار تومان تعیین شده است اما بی‌تردید قیمت وابسته به عرضه و تقاضا است. در حقیقت ممکن است در ساعات نزدیک به ظهر امروز قیمت براساس  عرضه و تقاضا نوساناتی داشته باشد اما بی تردید قیمت هر کیلو گوشت دام زنده از سقف 14 هزار تومان نباید بالاتر برود.
رحیمی در ادامه افزود:البته این قیمت می‌تواند براساس توافق مشتری و عرضه کننده پایین‌تر از سقف 14 هزار تومان نیز عرضه شود.
وی با اشاره به ساعات خدمات دهی قربانگاه ها در روز عید قربان خاطرنشان کرد: از ساعت 5 صبح تا 15 بعدازظهر تمامی 32 جایگاه اعلامی در تهران به شهروندان خدمات دهی می کنند.
 رحیمی با اشاره به اینکه 30 هزار راس دام در جایگاه ها استقرار پیدا کرده اند، گفت: این در حالی است که 350 دامپزشک در خصوص کشتار دام قبل و بعد از ذبح حضور دارند و سازمان میادین دام ها را به شرط سلامت عرضه می کند.
وی با اشاره به حضور روحانی و ناظر ذبح شرعی در تمامی جایگاه ها یادآورشد: از 32 جایگاه 19 جایگاه برای سازمان میادین و 13 جایگاه برای مراکز خیریه و کمیته امداد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه