اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623124735431

مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد

خودکفایی در تولید مداد ودفتر

کد: 13950623124735431

https://goo.gl/UiUzP8

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: "مداد و دفتر" تولید داخل ، جوابگو ی نیاز کشور است.

خودکفایی در تولید مداد ودفتر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، پروین نباتی با بیان این مطلب درباره تولید مداد در کشور افزود: در حال حاضر 6 واحد صنعتی با ظرفیت 8.5 میلیون قراص و اشتغال 410 نفر در کشور وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز کشور به مداد حداکثر 2 میلیون قراص در سال است که تولیدات داخلی از کیفیت لازم و استاندارد ملیبرخوردار است  گفت:  باتوجه به هماهنگی های بعمل آمده با دفتر تعیین ارزش گمرک ایران ، قیمت پایه وارداتی مداد از اوایل امسال  به 5.6 دلار برای هر کیلو مداد چینی ، 5.7 دلار برای مداد  غیر چینی و غیر اروپایی و 5.8 دلار برای مداد اروپایی افزایش یافته است .
مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه  مداد دارای حقوق ورودی 55 درصد است ودر گروه کالایی 10 قرار دارد که باتوجه به مصوبه اخیر هیئت دولت و حذف گروه کالایی 10، مداد در فهرست ممنوعیت خرید اقلام وارداتی برای دستگاههای دولتی درج شده است.
نباتی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت گفت: با توجه به اقدامات حمایتی انجام شده ، مقدار واردات در 5 ماهه اول سال امسال  حدود53 درصد کاهش داشته است و  تولید مداد که در سال94 نسبت به 93کاهش داشت از ابتدای امسال تاکنون  افزایشیااست.
وی به تولید دفتر در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 126 واحد صنعتی در زمینه تولید دفتر با ظرفیت اسمی  166  هزار تن واشتغال بیش از 2 هزار و 800 نفر در حال فعالیت است وبا این میزان ، تولیدات داخلی نیاز کشور را تامین می کند.
نیاتی با بیان اینکه  طبق آمار گمرک واردات دفتر چه در 5 ماهه سالجاری حدود 2 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد کاهش یافت گفت: در زمینه دفتر چه در سالهای اخیر  صادرات نیز داشته ایم و از ابتدای امسال تاکنون  340 میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید