اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951221243675431

تحقق صددرصدی برنامه تولید خودرو در سال 95

کد: 13951221243675431

https://goo.gl/kQlzbt

، تهران , (اخبار رسمی): در چهل و هشتمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت، عنوان شد که صد در صد برنامه تولید خودرو در سال جاری محقق شده است.

تحقق صددرصدی برنامه تولید خودرو در سال 95

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در این نشست با اشاره به عملکرد خوب خودرو سازان در سال 95 گفت : خودروسازان باید به تحقق اهداف صادراتی در صنعت خودرو  جهت  رقابت با همتاهای خارجی در بازار توجه بیشتری داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با وجود موانع موجود، بتدریج راه برای فعالیت منسجم تر خودرو سازان هموارتر گردد و افزود : استفاده از روشها و مکانیزمهای فاینانس و یوزانس درازمدت می تواند کمک موثری برای  فعالیت خودروساز باشد.

وزیر صنعت ،  معدن و تجارت با تاکید بر پیشران بودن صنعت در اقتصاد و سپس خودرو در صنعت یاد آور شد : خودروسازان با مدیریت قوی و شناخت بازار در داخل و خارج کشور در تلاش باشند که بازارهای جدید ایجاد کنند و مشتری و بازار بیشتری جذب کند.

وی با طرح پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک خودرو ساز یا قطعه ساز با یک برند و طراحی ایرانی از اعضای این نشست درخواست نمود ضابطه مندی را مدار فعالیتهای سال 96 در صنعت خودرو قرار دهند.

در ادامه این نشست گزارشی از تولید شرکتهای خودرو ساز ارائه گردید و عنوان شد که تا پایان بهمن ماه امسال در مجموع یک میلیون و 225 هزار و 398 دستگاه خودرو تولید شده است که 39.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

همچنین مطرح شد که تولید سواری تا بهمن ماه امسال به میزان یک میلیون و 139 هزار و 277 دستگاه بوده که 41.8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و 71 هزار و 704 دستگاه وانت تولید شده که با  7.2 درصد افزایش روبرو بوده است و 723 دستگاه مینی بوس و میدل باس تولید شده که با 34.6 درصد رشد مواجه بوده و یک هزار و 6 دستگاه اتوبوس با 52.2 درصد افزایش و 12 هزار و 688 دستگاه کامیونت ، کامیون وکشنده با 36.6 درصد افزایش تولید شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید