اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951210240265431

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد

کاهش 73درصدی واردات سیگار در 11ماهه امسال

کد: 13951210240265431

https://goo.gl/2kDiu2

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی آمارهای 11 ماهه امسال نشان می دهد حجم واردات سیگار نسبت به دوره مشابه پارسال 73 درصد کاهش یافت.

کاهش 73درصدی واردات سیگار در 11ماهه امسال

به گزارش اخبار رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی اصغر رمزی رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: بررسی آمارهای 11 ماهه امسال نشان می دهد حجم واردات سیگار نسبت به دوره مشابه پارسال 73 درصد کاهش یافت.

وی افزود: رقم واردات رسمی در مدت 11 ماهه امسال سه میلیارد و 900 میلیون نخ بود، درحالی که در دوره مشابه پارسال 14 میلیارد و 400 میلیون نخ وارد کشور شد.

وی میزان تولید سیگار در 11 ماهه امسال را 40 میلیارد و 700 میلیون نخ ذکر کرد، درحالی که پارسال در ین دوره زمانی، 27 میلیارد و 100 میلیون نخ تولید شده بود.

رمزی برآورد کرد: واردات سیگار قاچاق در این بازه زمانی به پنج میلیارد و 800 میلیون نخ برسد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 35 درصد افت دارد.

11 ماهه 1394 میزان سیگار قاچاق وارد شده، هشت میلیارد و 900 میلیون نخ برآورد شده بود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت تولید داخل به مصرف کشور را در 11 ماهه پارسال 54 درصد اعلام کرد و گفت: امسال برای این دوره این رقم به 81 درصد رسید.

افزایش تولید و کاهش واردات در چارچوب سیاست اجرایی ساختن تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت را به تبدیل واردات با همان برند اصلی به تولید داخل موظف کرده است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد پارسال 16 میلیارد و 400 میلیون نخ واردات رسمی صورت گرفت. 

در 9 ماهه امسال نیز 12 میلیارد نخ سیگار بیش از دوره مشابه پارسال تولید شد.

براساس اطلاعات وزارت صنعت، سال 1393 هفت واحد تولید سیگار در کشور فعال بودند. این میزان اکنون به 12 واحد رسیده است و انتظار می رود 2 واحد جدید نیز بزودی در مدار تولید قرار گیرند.

وظایف حاکمیتی این بخش از چهار سال پیش به وزارت صنعت منتقل شد و اکنون در صنعت دخانیات هیچ شرکت دولتی فعالیت ندارد و 12 واحد تولیدی نیز همگی بخش خصوصی محسوب می شوند.

برابر آمارهای این وزارتخانه، اکنون بیش از 25 هزار واحد صنفی مجوز توزیع خرده فروشی دریافت کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار