اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951208239155431

100 هزار نفر از فعالان حوزه تولیدی و صنعتی آموزش دیدند

بخشودگی400میلیاردتومان از بدهی بنگاه‌های صنعتی

کد: 13951208239155431

https://goo.gl/vesjc0

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 400 میلیارد تومان بدهی شهرکها و بنگاه های صنعتی مشمول بخشودگی قرار گرفت.

بخشودگی400میلیاردتومان از بدهی بنگاه‌های صنعتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی یزدانی با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی کشور گفت: براساس مطالعات در 80 کشور دمیا همه بنگاه های کوچک و متوسط با مشکلات مواجه هستند که در 60 درصد این بنگاه ها مشکلات نقدینگی و بازار و مدیریت بنگاه داری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک کشور با اشاره به اینکهدر حال حاضر 96 هزارو 683 جواز صنعتی و سرمایه گذاری در کشور صادر شده است گفت: 572 مورد از این جوازها در شهرک صنعتی کهکیلویه و بویر احمد بوده است.

وی با بیان اینکه ظرف 5 ماهه اخیر از 260 شهرک و ناحیه صنعتی بازدید داشتیم، افزود: در همه نشست های شورای اداری استانها شرکت کردم و نسبت به مسائل و مشکلات شهرک ها آگاهی دارم.

یزدانی ادامه داد: در مجموع کل کشور 88 هزار و 122 بنگاه تولیدی وجود دارد که 96 درصد این واحدها کوچک و متوسط هستند.

وی به آسیب های موجود در بنگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: در بنگاه ها کمتر به بحث آموزش، پزوهش، تحقیق و مدیریت منابع مالی و مدیریت بازار توجه می شود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه کار و فعالیت به صورت سنتی جوابگو نیست، گفت: در چند سال اخیر فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزارو 85 بنگاه جدید با اشتغال 150 هزار نفر راه اندازی شده است.

وی با اشتره به آموزش واحدهای صنعتی و تولیدی گفت:در سال جاری آموزش 100 هزار نفر در دستور کار قرار داشت ضمن اینکه برای حضور واحدها در نمایشگاه ها 50 درصد به این واحدها کمک می کنیم. 

یزدانی بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: 400 میلیارد تومان بدهی شهرک ها و بنگاه های صنعتی مشمول بخشودگی قرار گرفت.

وی به برخی عدم همکاری میان بامک ها و بخش های صنعتی اشاره کرد و گفت: خودم منتقد سیستم بانکی هستم اما نباید یکطرفه نگاه کنیم، در ژاپن هر فردی که پول خود را در سیستم بانکی قرار می دهد بابت نگهداری به دولت هزینه پرداخت می کند اما در ایران 15 درصد به سپرده های بانکی مردم اضافه می شود .

وی با اشاره به تعطیلی 3 هزارو 352 بنگاه تولیدی قبل از این دولت گفت: 47 درصد بنگاه هایی که از دولت قبل تحویل گرفتیم تعطیل بوده اند که در این دولت راه اندازی شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال 2 هزارو 806 قرارداد سرمایه گذاری منعقد کردیم که در حوزه معادن و صادرات روندها رو به بهبود و افزایش است.

وی بر فرآهم شدن زیرساخت های بخش صنعت تاکید کرد و گفت: اصلاح مالیات بر ارزش افزوده به صورت طرح در مجلس و به صورت لایحه در دولت مطرح است که در اصناف این کار شروع شده و تولید کننده نباید مالیات پرداخت کند.

یزدانی از فراهم شدن زیرساخت ها در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران خبر داد و تصریح کرد: زیباسازی این شهرک و همچنین زیرساخت های آن تا سال آینده انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: سال آینده هیچ افزایش قیمتی در شهرک ها و نواحی صنعتی نخواهیم داشت، ضمن اینکه بخشودگی سود وام های زیر 100 میلیونو 50 درصد تسهیلات بانکی مصوب سفر رییس جمهور به این استان اعمال می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]