اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203237995431

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشورخبر داد

کاهش 73 درصدی واردات سیگار

کد: 13951203237995431

https://goo.gl/tWI30i

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات 11 ماهه سیگار در سال جاری را 3.8 میلیارد نخ اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با واردات مدت مشابه سال قبل به میزان 14.3 میلیارد نخ 73 درصد کاهش یافته است .

کاهش 73 درصدی واردات سیگار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، علی‌اصغر رمزی این کاهش واردات سیگار را نتیجه برنامه ریزیها و اقدامات 3 سال اخیر مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در راستای اجرایی شدن تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اعلام نمود این تبصره دولت را مکلف کرده تا در طول برنامه پنجم توسعه واردات سیگار را با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل نماید و تولید داخل مصرف کشور را تامین کنند.
وی اظهار داشت: در اجرای این تکلیف قانونی مقاومتهای زیادی وجود داشت زیرا واردات برای واردکنندگان سود بیشتری داشت و با تولید داخل شدن این برندها علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال، انتقال تکنولوژی، ارزش افزوده بیشتر و پر کردن ظرفیت خالی واحدهای موجود منجر به کاهش قاچاق نیز شده است.
در واقع با راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید یا تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی موجود طی 3 سال اخیر در راستای تکلیف قانونی یاد شده بخش قابل توجه ای از واردات تبدیل به تولید داخل شده است و شاهد 73 درصد کاهش در واردات سیگار هستیم.
بدیهی است که واردکنندگان و قاچاقچیان از اجرایی شدن این قانون رضایت نداشته و تمامی سعی و تلاش خود را برای عدم اجرای این قانون کردند که خوشبختانه با پیگیری‌های این مرکز موفقیتی بدست نیاوردند و مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با قوت وظایف قانونی خود را پیگیری و اجرایی می‌کند.
وی اظهار داشت که علاقمندان به آشنایی با صنعت دخانیات کشور و کسب اطلاعات در زمینه تولید، واردات، صادرات، توزیع، کشت توتون و تنباکو، واحدهای فعال در زمینه تولید سیگار، قوانین و مقررات مربوطه، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، نمودارهای مختلف و... می‌توانند به درگاه الکترونیکی این مرکز نیز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]