اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951209239575431

توقف تولید برخی خودروها

مرزنشینان کالای بی‌کیفیت وارد نکنند

کد: 13951209239575431

https://goo.gl/vIqUcY

، تهران , (اخبار رسمی): در ۱۰ ماه گذشته، اقتصاد حدود ۹درصد رشد صادرات را به همراه داشته که البته این رشد، رشد زیادی نبوده است که دلیل آن نیز تغییر برخی از قیمت‌های جهانی است.

مرزنشینان کالای بی‌کیفیت وارد نکنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت،  محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته حدود ۹ درصد رشد صادرات داشتیم، گفت: البته این رشد، رشد زیادی نبوده است که دلیل آن تغییر برخی از قیمت‌های جهانی است.

وی با بیان اینکه رشد صادرات در برخی کالاها چشمگیر بوده اما در برخی مانند گذشته ادامه یافته است، گفت: امیدواریم با افزایش تولید محصولات کمی و کیفی، حضور بیشتری در بازارهای خارج از کشور داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قانون کلی و خاص داریم، اظهار داشت: من به دفعات زیادی این قانون‌ها را مطالعه کردم و در سال گذشته این قانون به دلیل اهمیت خودرو که شکایت زیادی می‌شد، اصلاح شده و در فروردین امسال به تصویب دولت رسید.

وی با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان خودرو باید از این حقوق بهره‌مند شوند، گفت: باید این حقوق در همه موارد به اجرا برسد، حتی در زمانی که خودرو را به تعمیرگاه می‌برند، اگر بیش از مدت تعیین شده باشد، تعمیرگاه باید خسارت بپردازد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه خودروسازان هم در سال‌های اخیر در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کننده خیلی فعال شده‌اند، گفت: حتی در جلسات مطرح کردند که می‌خواهند برای برخی مناطق هلی‌کوپتر تهیه کنند تا راحت‌تر امدادرسانی را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در هر صورت تولید و عرضه خدمات پس از فروش، یک فرآیند به هم پیوسته و پیچیده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق مصرف‌کننده باید در تمامی امور مورد تأکید باشد، گفت: همین نویزهایی که برخی‌ها منتشر می‌کنند، باید مشخص شود که مضر است یا نه. همچنین اثرات زیست‌محیطی و اثرگذاری دراز مدت برخی نگهدارنده‌ها در محصولات غذایی باید مورد بررسی قرار گیرد که چه اثری را در سلامت و روان مردم در آینده دارد.

نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه بنابراین رعایت حقوق مصرف‌کننده یک فرآیند پیچیده علمی است که در زمینه طراحی، تولید، مصرف و خدمات پس از فروش مطرح می‌شود، گفت: تمامی اینها باید از سوی مسئولان ذیربط مورد توجه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه سطح ایمنی خودروها را باید بالا ببریم، اظهار داشت: به تازگی به همراه سازمان ملی استاندارد، ۸۳ استاندارد اجباری را برای خودرو به تصویب رساندیم و حتی به این جمع‌بندی رسیدیم که برخی پلتفرم‌ها باید کنار گذاشته شود تا استاندارد و کیفیت افزایش یابد.

وی به نقش آموزش برای آگاهی از حقوق مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: باید آموزش را در کتاب‌های دبستان داشته باشیم که مردم از ابتدا حق خود را بدانند که در این رابطه با وزیر آموزش و پرورش هم صحبت‌هایی را خواهیم داشت.

نعمت‌زاده ادامه داد: از انجمن حقوق مصرف‌کنندگان تقاضا دارم که بیشتر با ما در ارتباط باشد. همچنین NGOها و گروه‌های مردمی باید حضور پررنگ‌تری را در این فعالیت‌ها داشته باشند.

وی در خصوص پدیده قاچاق کالا گفت: خیلی از کالاهای بی‌کیفیت در این قالب وارد کشور می‌شود و می‌بینیم که ۲۰ حلقه لاستیک را یک پیرمرد از مرزها به داخل کشور می‌آورد؛ در حالی که مشخص نیست که این لاستیک‌ها چه کیفیتی دارند بنابراین از مرزنشینان تقاضا دارم که نگذارند کالاهای بی کیفیت وارد کشور شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای به عناوین مختلف برخی را اجیر می‌کنند و فقط منافع شخصی را در نظر می‌گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار