اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125275676

همکاری‌ تولیدکنندگان مواد غذایی ایران و صنایع آلمان

هدف فروش صنایع به ایران نیست

کد: 13950624125275676

https://goo.gl/SqVWL7

، (اخبار رسمی): هدف ما فقط فروش نیست، بلکه همکاریهای طولانی مدت است و ضحور امروز ما به این معناست تا تقاضا و نیاز بازار ایران را درک و در طراحی ماشین آلات آلمانی از آن استفاده کنیم.

هدف ما فقط فروش صنایع به ایران نیست

به گزارش اخباررسمی به نقل از اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان،  بئتریکس فریز از مدیران بخش صادرات انجمن سازندگان ماشین آلات صنعتی آلمان (VDMA)  بر لزوم ایجاد همکاری‌های طولانی مدت، میان تولیدکنندگان مواد غذایی ایران و صنایع آلمان تاکید کرد.

فریز با معرفی این انجمن تجاری گفت: VDMA بزرگترین انجمن تجاری اروپاست که با بیش از 125 سال سابقه، در 37 بخش صنعت با بیش از 3200 عضو فعالیت می کند و خدمات مختلفی به اعضایش ارایه می‌دهد که از جمله آن می توان به تسهیل ورود شرکتهای زیر مجموعه آن به بازار های جدید اشاره کرد.

وی افزود: شرکتهای ما تمرکز زیادی بر صادرات محصول دارند به گونه‌ای که 77 درصد تولیدات ماشین آلات در آلمان صادر می‌شود و ما خوشحالیم که ماه گذشته برای اولین بار دفتر ایران را افتتاح کردیم.

وی با ابراز تاسف از کم رنگ شدن نقش شرکتهای آلمانی در بازار ایران گفت: متاسفانه بازار ماشین آلات آلمانی در ایران با افت رو به رو شده است اما خوشبختانه ما هنوز بزرگترین صادر کننده ماشین آلات در دنیا هستیم.

مدیر بخش صادرات VDMA با اشاره به آمار واردات ماشین آلات مواد غذایی در دنیا گفت: صادرات ماشین آلات مواد غذایی به کشورهای دنیا در سال 2015 در حدود 2 میلیارد یورو بوده است و ایران با واردات 280 میلیون یورویی در جایگاه سوم قرار دارد که 25 درصد از این میزان، به واردات از شرکتهای آلمانی اختصاص دارد.

وی با اشاره با مستعمل بودن بخشی از صنایع تولید مواد غذایی در ایران گفت: در برخی موارد شاهد ماشین‌آلاتی هستیم که با وجود اینکه بیش از 30 سال از زمان ساخت آنها می‌گذرد همچنان در حال کارند که با توجه به روند مدرن‌سازی این صنایع در ایران انتظار می‌رود که این بخش فرسوده از صنایع، نوسازی شوند.

او همچنین با تاکید بر سابقه دار بودن روابط صنعتی میان ایران و آلمان گفت: در سالهای گذشته شاهد این بودیم که ماشین آلات آلمانی با ماشین آلات چینی، ایتالیایی و سایر کشورها جایگزین می شدند که با توجه به روابط دیرینه صنعتی میان ایران و آلمان انتظار داریم این روند به سمت آلمان تغییر یابد.

وی افزود: با وجود یک وقفه 10 ساله از حضور این انجمن تجاری در ایران، شرکتهای آلمانی حضور خود را در ایران چندان کمرنگ نکردند و همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و فکر می‌کنم که این کنفرانس، فرصت مناسبی برای بازگشت به بازار ایران و میثاق جدید میان ما و این کشور خواهد بود.

فریز درباره شرکتهایی که قرار است در این کنفرانس شرکت کنند هم گفت: بیشتر این شرکتها خصوصی و در سایز متوسط هستند و همه آنها در تخصص خودشان رتبه یک را به خود اختصاص داده‌اند و این که 40 درصد صادرات ماشین آلات دنیا آلمانی است، شاهدی بر این مدعاست.

مدیر بخش صادرات VDMAبا تاکید بر اهمیت همکاری های طولانی مدت میان ایران و آلمان گفت: هدف ما فقط فروش نیست، بلکه همکاریهای طولانی مدت است و ما این کنفراس را برگزار میکنیم تا تقاضا و نیاز بازار ایران را درک و در طراحی ماشین آلاتمان از آن استفاده کنیم.
فریز در ادامه این نشست خبری به سوالات پاسخ داد و در جواب به این پرسش که با توجه به اینکه بسیاری از شرکتهای آلمانی در ایران دفتر نمایندگی دارند، VDMA قرار است چه خدماتی را ارائه دهد گفت: در ابتدا برای VDMA خیلی مهم است که در بازار ایران حضور داشته باشد و تحولات بازار ایران را بررسی کند و شرکتهای آلمانی را از این تحولات مطلع سازد زیرا برخی از شرکتهای آلمانی نه تنها در ایران حضور ندارند بلکه هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص بازار ایران در دست ندارند و کاملا برای آنها ناشناخته است.

او در توضیح این که منظور از همکاری طولانی مدت با شرکتهای ایرانی چیست گفت: یکی از تجربه‌های ما خدمات پس از فروشی است که به مصرف کنندگان ارائه می‌دهیم و منظور از همکاریهای درازمدت این است که با ارائه خدمات پس از فروش، در درازمدت در کنار مشتری باشیم و او بتواند همیشه از کمک ما برخوردار باشد.

این مدیر بخش صادرات انجمن VDMA در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان امیدوار بود که در آینده ایران از یک واردکننده صرف به یک صادرکننده نیز تبدیل شود گفت: درباره بحث همکاری در قالب آموزش باید گفت که منظور از آن، آموزش در ارتقای تولید محصولات است و نه تولید ماشین آلات، به این معنی که آموزش‌های ما در راستای تولید محصول با کیفیت بیشتر است و فعلا در کوتاه مدت صحبت از تولید ماشین‌آلات نیست.

وی همچنین ضمن اشاره به وجود ظرفیت در ایران، برای تبدیل شدن این کشور به تولیدکننده ماشین آلات گفت: فعلا تعداد انگشت شماری از شرکت ها حتی در کشور هایی مانند چین به صورت جوینت ونچر برای تولید این ماشین آلات وجود دارند اما شاید یکی از دلایلی که این امر فعلا محقق نشود مسائل مربوط به تحقیق و توسعه باشد.

او در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که شرکتهای آلمانی همچون گذشته در دوران تحریم ایران را تنها نگذارند به طوری که در دوران تحریم شرکت های آلمانی بیشترین فاصله را از ایران گرفتند اظهار کرد: مقداری از این مشکلات را می‌شد برطرف کرد و ما نیز تلاش بسیاری داشتیم تا بر تصمیم شرکتهای آلمانی تاثیر بگذاریم اما الان در یک فضای دیگری داریم شروع می‌کنیم و تحریم‌ها نیز کم کم در حال ناپدید شدن هستند و ما امیدواریم دیگر با چنین شرایطی مواجه نشویم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی ایران و آلمان

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان امروز بالغ بر دو هزار عضو دارد که به عنوان قویترین اتاق بازرگانی در ایران شناخته می شود ضمن آنکه این اتاق مشترک بازرگانی علاوه بر خدمات متعدد به شرکت ها و اشخاص حقیقی این امکان را می دهد که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار نمایند و همکاری های موجود را توسعه بخشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]