اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125675609

شعار هفته جهانی فضا اعلام شد

کد: 13950624125675609

https://goo.gl/QXXjY0

، تهران , (اخبار رسمی): امسال هفته جهانی فضا با شعار «سنجش از دور و توانمند سازی آینده» نامگذاری شد.

شعار هفته جهانی فضا اعلام شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران ، محمد همایون صدر معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران و دبیر هفته جهانی فضا در این باره اعلام کرد: با توجه به اینکه شعار هفته جهانی فضا در سال جاری «سنجش از دور و توانمند سازی آینده» اعلام شده است، اسامی ایام هفته متناسب با شعار نامگذاری شد.

وی گفت: هفته جهانی فضا همه ساله از تاریخ 4 الی 10 اکتبر برابر با 13 الی 19 مهرماه برگزار می شود. در همین راستا سازمان فضایی ایران متولی برگزاری این مناسبت در کشور، مطابق روال هر ساله با مشارکت نهادها و سازمان ها مبادرت به تشکیل ستاد راهبردی هفته جهانی فضا و کمیته های مرتبط با این مناسبت کرده است.

معاون سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: در این مناسبت برنامه های متنوع برای گروههای سنی مختلف به صورت تخصصی و عمومی تدارک دیده شده است که جزئیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی گفت: اسامی ایام هفته جهانی فضا متناسب با شعار مذکور و با هماهنگی دستگاههای ذیربط به شرح زیر تهیه و تدوین شده است:

13 مهر؛ فضا، ارتباطات و خدمات مکان پایه

14 مهر؛ سنجش از دور، مدیریت و برنامه ریزی منابع زمینی

15 مهر؛ نجوم، اکتشافات و سفرهای فضایی

16 مهر؛ فناوری فضایی، بهبود زندگی بشر

17 مهر؛ خدمات فضایی، انسان و محیط زیست

18 مهر؛ حقوق و دیپلماسی فضایی

19 مهر؛ فناوری فضایی ، آموزش و سلامت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]