اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128146033

پایان شناسایی پارک‌های مناطق تهران

کد: 13950627128146033

https://goo.gl/MFyN9i

، تهران , (اخبار رسمی): در اقدامی سه جانبه به کمک مناطق بیست و دوگانه، با نظارت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کلیۀ پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران شناسایی و تدقیق حدود شدند.

محدودهٔ پارک‌های مناطق 22گانه شهر تهران

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از  روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران این فعالیت که در راستای شفاف‌سازی هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی انجام شده است، سهم بسزایی در تسهیل و تسریع روند نظارت بر عملکرد پیمانکاران حوزه خدمات شهری خواهد داشت.
این پروژه با عنوان «بهنگام سازی محدوده، مساحت و نام پارک‌های مناطق بیست و دوگانه شهر تهران» در ابتدای آذر ماه 94 کلید خورد. به منظور تعامل یکپارچه با کلیه مناطق و جلوگیری از تولید ورژن‌های مختلف اطلاعات، داده‌های موجود از پارک‌های هر منطقه بر روی سامانه به‌روزرسانی اطلاعات مکانی شهرداری تهران در اختیار آن منطقه قرار داده شد و مسئولین مربوطه در هر منطقه پس از جلسات آموزشی و توجیهی در خصوص نحوۀ کار با سامانه و دستورالعمل فنی بهنگام سازی پارک‌ها، نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات مربوطه اقدام نمودند.
در نهایت پس از نظارت نهایی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر صحت و کیفیت اطلاعات وارد شده توسط مناطق، نام، مساحت و محدودۀ تمامی پارک‌های موجود در محدودۀ قانونی مناطق 22گانه شهر تهران به‌روز شد. هم‌اکنون این لایه از طریق سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی شهر تهران برای بهره‌برداری و به‌روز رسانی‌های دوره‌ای در اختیار تمامی مناطق قرار داده شده است.
مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این اطلاعات هر ساله در دوره‌های زمانی متناوب توسط مناطق، به‌روزرسانی خواهند شد و پس از نظارت‌های لازم برای استفاده‌های آماری و مدیریتی در اختیار کاربران ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است شهر تهران دارای 2هزار و 118 پارک یا بوستان جنگلی با مساحتی در حدود 6هزار و 935 هکتار می‌باشد که با در نظر گرفتن 61هزار و 500 هکتار مساحت شهر تهران، مساحت پارک‌ها به کل شهر در حدود 11 درصد برآورد شده است.
همچنین در احتساب مساحت پارک‌ها، شیب زمین به صورت دقیق از نقشه‌های 1:1000 جدید تهران استخراج شده و برای اولین بار مساحت سه بعدی کلیۀ پارک‌ها به این نحو محاسبه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه