اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131416232

اگر به تازگی اثاث کشی کرده‌اید حتما بخوانید

10 اقدام مهم پس از ورود به خانه جدید

کد: 13950629131416232

https://goo.gl/BAF42D

، تهران , (اخبار رسمی): همه وسایل خود را جمع کرده‌اید؛ کامیون جلوی در منتظر است و کارگران همه جعبه‌ها و اثاثیه را داخل آن می‌چینند. تنها چیزی که در خانه قدیمی شما باقی می‌ماند، خاطراتی است که سالها در آنجا ثبت شده‌اند. حالا دیگر خانه جدید منتظر ساکنان جدید است؛ خانه‌ لوکسی که مخارج جدیدی برای شما به همراه خواهد داشت.

10 اقدام مهم پس از ورود به خانه جدید

اثاث کشی بسیار خسته کننده و استرس‌زاست؛ بنابراین پس از باز کردن اثاثیه و چیدن هر چیز سر جای خود، به یک استراحت کامل نیاز دارید

به گزارش ihome.ir جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور، اولین مخارج همان روز اول سر باز می‌کنند؛ حق‌الزحمه کارگران و کامیون، به‌علاوه هزینه شیر‌آلات، لامپ و سایر مواردی که همان روز اول نسبت به تامین آنها احساس نیاز می‌شود.

اما اینها تنها بخشی از داستان هستند چراکه پس از خرید یا ورود به یک خانه جدید، باید اقدامات مهمی را نیز انجام داد که ما در این گزارش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

نخستین اقدام: واکسینه کردن خانه جدید در برابر حشرات موذی

اگر یک یا چند روز قبل از نقل مکان به محل جدید کلید خانه را دارید، وقتی را برای انجام و وارسی برخی کارها اختصاص دهید. می‌توانید از یک شرکت سمپاشی بخواهید تا نسبت به سمپاشی کامل محل جدید اقدام کند تا خیالتان از بابت حشرات موذی راحت باشد. حتی اگر چشمتان به حشرات موذی چون سوسک و موریانه نخورد، باز هم احتمال ورود این حشرات به خانه دور از ذهن نیست پس همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. خودتان بهتر از هرکس می‌دانید پس از چیدن وسایل، تخلیه خانه برای سمپاشی یا یافتن درزها چقدر سخت است. مهمتر از همه، دیگر نیازی نیست نگران قرارگیری فرزندان و حیوانات خانگی خود در معرض سم و مواد شیمیایی باشید.

دومین اقدام: از نو شروع کنید

یکی دیگر از فواید مهمی که یک خانه چیده نشده دارد این است که به راحتی می‌توان آن‌را کاملا نظافت کرد به خصوص اگر به توصیه قبلی ما عمل کرده باشید، نظافت خانه جدید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تمیز کردن کف‌ها، دیوار، درها و پنجره‌ها پس از چیدن وسایل تا این حد آسان نخواهد بود چرا که آن موقع باید فرش‌ها را جمع کرده، پرده‌ها را جدا کنید و کلی وسایل را هم جابجا کنید.

سومین اقدام: فروشگاه‌ها و مغازه‌های محل را پیدا کنید

یک مثل قدیمی این است که می‌گوید: نان و نمک خود را به خانه‌ات بیاور؛ نان سمبل خوراک برای خانواده و نمک سمبل طعم و ادویه در آشپزخانه است. حالا چندان هم مهم نیست که تا چه اندازه به این ضرب‌المثل پایبند باشید اما بد نیست در محل خود مغازه‌هایی که مواد غذایی دلخواهتان، متناسب با آداب و رسوم شما را داشته باشد، پیدا کنید. چه ایرادی دارد که در یخچال خانه خوراکی‌های مورد علاقه خود و اعضای خانواده را داشته باشید؟

چهارمین اقدام: متعلقات خود را کنترل کنید

به محض اینکه همه وسایل را بارگیری کردید و پشت کامیون ریختید، فهرست وسایل را مجددا کنترل کنید تا مطمین شوید چه وسایلی را به محل جدید فرستاده‌اید و چه وسایلی را همچنان نفرستاده‌اید. بدین ترتیب مطمین می‌شوید چه وسایلی را با خود برده‌اید و کدام قسمت‌های خانه جدید را پر کرده‌اید و چقدر جای خالی باقی مانده است. همچنین اطمینان حاصل می‌کنید که همه وسایل در صحت و سلامت کامل رسیده‌اند.

پنجمین گام: پرده‌ها را نصب کنید

یکی از مهمترین کارهایی که پس از ساکن شدن در خانه جدید باید انجام داد، پوشاندن فضای داخل خانه از دید عموم است. قطعا شما هم دوست ندارید که در هنگام شب، تمام افراد خانواده و وسایلتان از بیرون قابل مشاهده باشند. حتی اگر فرصت کافی برای نصب پرده را ندارید، می‌توانید از برچسب‌های مات‌کن پنجره‌ها که در هر فروشگاهی به‌راحتی یافت می‌شود استفاده کنید.

ششمین گام: اول وسایل ضروری را باز کنید و بچینید

سعی کنید همه کارتن‌ها را با هم باز نکنید. اول روی جعبه‌ها را بخوانید و ببینید داخل آنها چیست و سپس وسایل ظروری را از کارتن‌ها خالی کنید و بچینید. این کار باعث می‌شود تا زمان و فضای کافی برای چیدن سایر وسایل غیر ضروری داشته باشید. پس ابتدا دنبال وسایلی چون لوازم بهداشتی، حوله‌ها، رختخواب و... بگردید و آنها را باز کنید و به اندازه چند روز لباس‌های خود را باز کنید و در کمد قرار دهید. چای‌ساز و قهوه‌ساز و ظروف ضروری را نیز دم دست بگذارید سپس با خیال راحت و سر فرصت سایر وسایل خود را باز کنید و سر جای خود بچینید.

هفتمین گام: وسایل خواب را بچینید

بعد از باز کردن وسایل ضروری، به تعداد اعضای خانواده رختخواب آماده کنید. پیش از هر چیز، اتاق بچه‌ها را آماده کنید تا مطمین شوید اولین شب در خانه جدیدشان، شب راحت و آرامی خواهد بود. بدین ترتیب خاطره بدی از اولین شب خوابیدن در خانه جدیدشان نخواهند داشت. بعد از آنکه خیالتان از بابت بچه‌ها راحت شد، رختخواب همسرتان را هم آماده کنید؛ فراموش نکنید که اول از همه بالشت ضد خر و پف او را دم دست بگذارید!

هشتمین گام: با همسایه‌ها آشنا شوید

چند روز بعد از چیدن وسایل، نیاز به یک استراحت و آب و هوای تازه دارید. پس دست بچه‌ها را بگیرید و به پارک بروید یا در خیابان کمی دور بزنید. اگر برایتان مقدور بود، با همسایه‌های جدید خود آشنا شوید و کم‌کم با آنها رفت و آمد کنید. بدین ترتیب خیلی سریع‌تر می‌توانید با محله جدید خود آشنا شوید. هرچه سریع‌تر اطرافیان خود را بشناسید خیلی سریع‌تر خانه م محل جدیدتان مانند محله قدیمی‌تان خواهد شد.

نهمین گام: دور هم غذا بخورید

جابجایی و اثاث کشی بسیار خسته‌کننده و پر استرس خواهد بود. بنابراین، بهتر است بعد از یک روز کاری خسته کننده، زمانی را به با هم بودن اختصاص دهید. اصلا نیازی نیست خودتان را درگیر درست کردن یک شام تجملی و خانگی کنید بخصوص اگر هنوز کامل در خانه جدید خود جا نیافتاده‌اید و وسایل آشپزخانه را کامل نچیده‌اید. می‌توانید به نزدیک‌ترین رستوران محل بروید یا از آنجا غذا سفارش دهید برایتان بیاورند  و شما هم در طول شام با خیال راحت درباره برنامه‌های خود و رفع و رجوع مسایل پیش و رو با هم صحبت کنید.

دهمین گام: کمی بخوابید

لازم به تکرار دوباره این جمله نیست که اثاث کشی بسیار خسته کننده و استرس‌زا است؛ بنابراین پس از باز کردن اثاثیه و چیدن هر چیز سر جای خود، لازم است که یک خواب حسابی داشته باشید. اصلا لزومی ندارد روزهای اول تا ساعت 3-2 شب بیدار بمانید و تلویزیون نگاه کنید یا وسایل خود را بچینید. نه تلویزیون و نه وسایلتان فرار نمی‌کنند. فقط وسایل ضروری خود را بچینید و شب زودتر به رختخواب بروید تا انرژی کافی برای کار داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه