اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131845609

رئیس پژوهشگاه فضایی خبرداد

طرح‌های پژوهشکده مکانیک اجرا می شود

کد: 13950629131845609

https://goo.gl/owUnqQ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اظهارکرد: پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران، ظرفیت بالایی برای تجاری سازی دستاوردهای فناوری و محصولات و توانمندی های خود دارد.

طرح‌های پژوهشکده مکانیک اجرای می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان فضایی ایران، حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران پژوهشگاه به همراه هیاتی در پژوهشکده مکانیک در شیراز حضور یافت و ضمن دیدار با مسئولان این پژوهشکده، بر تلاش برای تجاری‌سازی دست‌آوردهای حاصله تاکید نمود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: پژوهشکده مکانیک این پژوهشگاه، ظرفیت بالایی برای تجاری سازی دستاوردهای فناوری و محصولات و توانمندی های خود دارد.

وی با بیان مطلب فوق افزود: اغلب طرح‌های پژوهشی اجرا شده در پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران  که سابقه طولانی خدمت و فعالیت دارد، درجهت رفع نیازها و مشکلات واحدهای مختلف صنعتی کشور تعریف شده و به اجرا درآمده است.

وی افزود: برخی از آن‌ها در قالب طرح‌های تجاری و احداث واحدها و نمونه‌های مختلف به صنایع عرضه شده‌اند و برخی دیگر نیز با کسب دانش‌فنی لازم ، نمونه‌هایی کارآمد و عینی از پروژه‌های دانش‌بنیان هستند که میتوانند تجاری‌سازی شده و در رفع نیازهای برخی صنایع داخلی  موثر باشند.

بنا بر این گزارش، در این دیدار، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و هیات همراه، ابتدا در نشستی با حضور ریاست، معاونان و مدیران گروه‌ها و پروژه‌های پژوهشکده مکانیک در جریان چگونگی اجرای پروژه‌ها و روند پیشرفت کارها و مشکلات و موانع موجود در این پژوهشکده قرار گرفتند. پژوهشکده مکانیک ظرفیت بالایی برای تجاریسازی دستآوردهای خود دارد

در این نشست گزارشی را از آمار نیروهای انسانی، وضعیت پروژه ها و تولیدات علمی  و فعالیت های صورت‌گرفته در حوزه‌های عمرانی و رفاهی  این پژوهشکده ارائه شد و چالش ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس سیاست‌های ابلاغی، این پژوهشکده در حوزه رادار تصویربرداری دهانه مصنوعی(SAR)، حسگرهای فضایی و سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی الکتریکی فعالیت می کند.

در این دیدار، همچنین از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی این پژوهشکده از جمله آزمایشگاه‌های تونل باد، متالورژی، شیمی  پلیمر، خواص مکانیکی، آنالیز مواد و کارگاه‌های پایلوت و ساخت بازدید به عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]