اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135855431

وزیر صنعت:

برنامه راهبردی ده ساله صنایع دریایی کشور تدوین شد

کد: 13950703135855431

https://goo.gl/SyuyqY

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه راهبردی ده ساله صنایع دریایی کشور تدوین و در یک ماه آینده منتشر خواهد شد

برنامه راهبردی ده ساله صنایع دریایی کشور تدوین شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ؛ وزیر صنعت، معدن وتجارت در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر، افزود : برنامه راهبردی یاد شده که قابلیت تکمیل دارد با همکاری انجمن صنایع دریایی ، ایدرو ؛ صنایع کشتی سازی ، اساتید دانشگاه صنعتی شریف در دو سال گذشته تهیه و تدوین شد و در اختیار علاقه مندان خواهد گرفت.

محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه از کلیه صاحب نظران حوزه دریا و صنایع دریایی و وابسته به آن  می خواهیم که توانمنذی های اشتغال زایی این بخش را ارزیابی  و امکان سنجی کنند افزود: در خصوص تبدیل آب دریا به آب شیرین همچنین استفاده آن در مصارف کشاورزی توسط تولیدکنندگان داخلی کشور،  تجهیزاتی طراحی و ساخته شده است که تا حد زیادی نیز در این زمینه خودکفا شده ایم .
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی از توان و ظرفیت های داخلی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد : باید به توانمندی های داخلی باور داشته باشیم و تا زمانی که نیاز جدی نداشتیم به منابع خارجی رجوع نکنیم.
وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید برضرورت رضایت مندی مشتریان در صنایع دریایی به عنوان یک اصل اساسی، افزود : کیفیت و قیمت مناسب و وقت شناسی در تحویل محصول و خدمات ارایه شده در این میان نقش اساسی دارد .
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه نیاز کشور در بخش صنایع دریایی بسیار زیاد است و در برنامه راهبردی تدوین شده بطور صریح به این موضوع اشاره شد گفت: خریدهای خارجی بسیاری در سال های گذشته در بخش صنایع دریایی انجام شده است وگر تنها یک پنجم آن در داخل به تولید کنندگان داخلی اختصاص داده می شد ، امروز توان داخلی این صنعت چند برابر وضع موجود بود .
وی تاکید کرد: صندوق توسعه ملی  می تواند ارز مورد نیاز تولید کنندگان داخلی را تامین و باز پرداخت آن را بصورت ارز دریافت کند که در این صورت مشکل هر دو طرف حل خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به استفاده تجاری و تفریحی از دریا برای کار و تولید و ایجاد اشتغال بیشتراشاره و تصریح کرد: باید از دانش و تجربه دانشگاه ها ی دریانوردی و دریانوردان در زمینه نقل و انتقال مواد نفتی ، محصولات تجاری ، ساخت شناور و سکوهای حفاری ، اسکله های حفاری ، تاسیسات دریایی استفاده کرد و براساس برنامه راهبردی ده ساله صنایع دریایی این بخش را توسعه دهیم.
محمد رضا نعمت زاده گفت: بزرگ ترین و معتبرترین کشتی سازان دنیا نیز توانایی ساخت همه تجهیزات مورد نیاز خود را ندارند و بخشی از قسمت های مختلف کشتی را از شرکت های دیگر تهیه می کنند، بنابراین در برنامه راهبردی صنایع دریایی که در دوسال گذشته آماده شده، تلاش می شود تا بسیاری از مشکلات این صنایع برطرف شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان