اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136926232

به مناسبت روز جهانی آشپزی

5 قانون طلایی یک آشپزخانه ایده آل چیست

کد: 13950704136926232

https://goo.gl/dmDT7F

، تهران , (اخبار رسمی): امروز روز جهانی آشپزی است وما به همین بهانه به این فکر افتادیم که سری به وضعیت آشپزخانه خانه هایمان زده و آن ها را بررسی کنیم و ببینیم چقدر با شرایط یک آشپزخانه ایده آل مطابقت دارند؟

5 قانون طلایی یک آشپزخانه ایده آل چیست؟

قصد بازسازی آشپزخانه یا خرید یک منزل نو را در سر داشته باشید پس آگاهی از 5 قانون طلایی یک آشپزخانه ایده‌آل به دقت شما روی طراحی قلب خانه افزوده و موجب می‌شود در آشپزخانه جدید بیشتر احساس راحتی کنید

به گزارش روابط عمومی آی هوم، شاید هم قصد بازسازی آشپزخانه یا خرید یک منزل نو را در سر داشته باشید و آگاهی از این مطالب به دقت شما روی طراحی قلب خانه افزوده و موجب شود در آشپزخانه جدید بیشتر احساس راحتی کنید.

1. مثلث طلایی
به گزارش ihome.ir جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور، در یک آشپزخانه ایده آل وجود یک مثلث فرضی که به مثلث طلایی معروف است ، الزامی است. گوشه های این مثلث محل قرارگیری اجاق گاز، سینک و یخچال است و بهترین فرم این مثلث، متساوی الاضلاع است که طول ساقهای آن حداقل 1/5 تا 2 متر باشد.
دلیل این نوع طراحی ایجاد فضای مناسب برای انجام کارهای مختلف و جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی بیهوده در حین انجام کار به دلیل رفت و آمدهای مکرر در حین آشپزی و آماده سازی غذاست.

البته این مثلث ایده آل فضاهای مربع و U شکل بوده و برای ایجاد مثلث طلایی در فضاهایی که امکان نصب کابینت به شکل L یا موازی هم وجود دارد بهتر است محل قرار گیری یخچال با فاصله ای مناسب در امتداد محل قرار گیری سینک آشپزخانه یا اجاق باشد تا فرم مثلثی قرارگیری لوازم رعایت شود یا حداقل در آشپزخانه هایی که امکان نصب کابینت تنها روی یکی از دیوارها وجود دارد فاصله مناسب یک و نیم متری بین لوازم رعایت شود تا فضای ایده آل کار در آشپزخانه ایجاد شود.

2. عرض راهروها 
فاصله استاندارد بین کابینت های ردیف پایین تا کابینت و لوازم آشپزخانه در سمت مقابل یا اصلاحا عرض راهروها باید حداقل 107 سانتی متر باشد تا هنگام کار در آشپزخانه احساس راحتی کنید. در این مقدار فضا بدون مزاحمت می توانید به راحتی رفت و آمد کرده و به کارهای معمول آشپزی بپردازید.
عرض مناسب درب ورودی برای آشپزخانه نیز حداقل 88 سانتی متر و چنانچه از نوع آشپزخانه اوپن باشد این فاصله حداقل 102 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.

3. فضای خالی اطراف اجاق گاز
بین اجاق گاز تا سایر لوازم آشپزخانه فضایی استاندارد روی صفحه کابینت مورد نیاز است. این فضا به شما اجازه میدهد تا در حین کار ابزار و لوازم مورد نیاز را در نزدیکی آن قرار دهید یا قابلمه و ظروف سرو را در کنار محل پخت آن قرار داده و بدون شلوغ کردن دیگر فضاها غذای آماده را درون ظرف سرو بکشید. این فضای خالی استاندارد حداقل 40 سانتی متر از طرفین گاز در نظر گرفته می‌شود. دراین فضای خالی نباید محل دایمی چیدن وسایل اضافه و برقی شود تا در حین کار با انبوه وسایل دست و پا گیر مواجه نشوید و به خاطر بخار آب و روغن پاشیده شده روی آن ها مرتبا در حال تمیزکاری اضافی نباشید.
بهتر است کابینتی برای نگهداری ظروف آشپزی در نزدیکی اجاق گاز وجود داشته باشد تا به راحتی به قابلمه و تابه های مود نیاز در حین کار دسترسی داشته باشید.

محل قرار گیری ادویه جات و سایر مواد مصرفی نیز باید در محلی دور تر از حرارت اجاق در نظرگرفته شود زیرا حرارت بر کیفیت مواد تاثیر گذار است و در برخی مواردموجب تغییر طعم و رنگ آن ها می شود.
اگر برای محل قرار گیری اجاق گاز مدل جزیره را مد نظر دارید باید دقت کنید که لبه پشتی گاز از لبه خارجی صفحه کابینت باید حداقل 23 سانتی متر فاصله داشته باشد تا برای افرادی که به تماشای آشپزی شما هستند خطری به وجود نیاید.

4. محل قرار گیری سینک 
بین محل قرار گیری سینک و اجاق گاز باید حداقل 1/5 تا 2 متر فاصله وجود داشته یاشد. این فاصله به شما اجازه‌ می دهد تا محلی برای قرار دادن وسایل داشته باشید و این وسایل برای کار آشپزی مشکل ساز نشوند. از طرفی این فاصله روی صفحه کابینت به شما اجازه میدهد تا جایی برای انجام آماده سازی مواد و امور شستن، پاک کردن و خرد کردن و … داشته باشید.
بهتر است محل قرار گیری ماشین ظرف شویی نیز در مجاورت سینک باشد تا کار انتقال ظروف به راحتی انجام بگیرد. بهترین محل برای نگهداری سبد، آبکش یا ظروف مخصوص شستشو در کابینت زیر سینک یا مجاور آن است تا در حین کار با دستهای خیس در آشپزخانه به دنبال وسیله مورد نیاز خود نباشید.

5. محل قرار گیری یخچال 

بهترین محل برای یخچال جایی به دور از رطوبت و گرمای فر یا اجاق گاز است. بنابراین در روش چیدمان مثلث طلایی این نکته رعایت شده و مکان آن در سمتی به دور از سینک و اجاق گاز در نظر گرفته شده است اما چنانچه مقدار فضا این اجازه را به شما نمی دهد بهترین جا رعایت فاصله ای حداقل یک متری از سینک آشپزخانه یا اجاق گاز است و البته فراموش نکنید که این فضا باید به گونه ای باشد که بدون ایجاد مزاحمت توسط سایر لوازم بتوانید به راحتی درب یخچال را باز بسته کنید و کار تمیزکاری یخچال و قفسه های آن به راحتی امکان پذیر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل