اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137096101

از "استاد کریم صالح عظیمی" تجلیل می شود

کد: 13950704137096101

https://goo.gl/fxdx64

، تهران , (اخبار رسمی): آیین تجلیل از استاد کریم صالح عظیمی ردیف دان و خواننده سنتی ایرانی در ویژه برنامه " نقش عشق" جمعه 9 مهر ساعت 19 با حضور پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود .

از "استاد کریم صالح عظیمی" تجلیل می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای  ارسباران، در این برنامه فاضل جمشیدی و داود آزاد درباره فعالیت های هنری استاد صالح عظیمی به سخنرانی می پردازند . پخش فیلم و ساز و آواز با حضور هنرمندان عبدالحسین مختاباد (آواز)، حسین پرنیا(سنتور)، هادی منتظری (کمانچه) و سبحان مهدی پور (آواز) در دو بخش از دیگر بخش های این مراسم است.
کریم صالح عظیمی سال1325 در تبریز متولدشد. وی با شنیدن صدای آواز استاد بزرگ ابوالحسن خان اقبال آذر(اقبال السطان) به موسیقی سنتی علاقمند شد و پس از معرفی توسط شادروان محمود فرنام به محضر شادروان استاد ابوالحسن اقبال آذر به فراگیری ردیف آوازی و شیوه آوازخوانی آن استاد مبادرت ورزید .
صالح عظیمی تاکنون تنها ارائه‌دهنده سبک و شیوه آوازی استاد اقبال آذر است و وفادارترین شاگردی به شمار می رودکه استاد آذر در زندگی خویش تربیت کرد.
 پس از فوت شادروان استاد اقبال آذر بنا به درخواست وزارت فرهنگ و هنر وقت، به تهران آمد و پس از گذراندن دوره عالی ردیف آوازی در محضر زنده‌یاد عبدالله دوامی موفق به اخذ گواهینامه با دستخط استاد شد.  تاکنون دو اثر(آوای همایون و آواز شور)  از صالح عظیمی منتشر شده که در جای خود جزو آثار فاخر اجرای آواز دستگاهی است.
صالح عظیمی از سال 1360 در مرکز موسیقی صداوسیما، مرکز حفظ و پژوهش موسیقی سنتی ایران، حوزه هنری، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سوره به تدریس موسیقی و آواز مشغول بود.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی ، بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با تلفن های 20-22872818  تماس بگیرند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

موسیقی