اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137525809

با تکمیل حفاری 2 حلقه چاه

تولید نفت میدان رشادت افزایش می یابد

کد: 13950704137525809

https://goo.gl/4SnbU5

، تهران , (اخبار رسمی): با قرار گیری تفکیک گر جدید سکوی رشادت بر روی موقعیت، حفاری 2 حلقه چاه در این میدان نفتی آغاز شد و با تکمیل این حفاری ها انتظار می رود برداشت از میدان رشادت افزایش یابد.

تولید نفت میدان رشادت افزایش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، فریبرز ادراکی، رئیس سکوی رشادت با اعلام این خبر گفت: تفکیک گر جدید سکوی رشادت همزمان با سی و ششمین سالگرد تأسیس شرکت نفت فلات قاره ایران در مدار قرار گرفت و انتظار می رود با تکمیل حفاری دو حلقه چاه در این موقعیت ظرفیت برداشت از این میدان بین پنج تا هفت هزار بشکه افزایش یابد.

وی با تشریح برنامه های امور فنی سکوی رشادت توضیح داد: به دلیل پایین بودن ظرفیت تفکیک مشکلات عدیده ای متوجه تأسیسات قدیمی شرکت بود و به همین منظور یکی از تفکیک کننده های بدون استفاده منطقه لاوان با انجام عملیات بازرسی فنی به مدار آمد.

ادراکی عملیات نصب تفکیک گر را تشریح کرد و گفت: به دلیل آسیب‌های شدید وارد شده به سازه‌های زیر آب سکو در زمان جنگ تحمیلی، اجرای پروژه اصلاح، انتقال و نصب تفکیک‌گر به محل مشخص شده به بعد از اجرای پروژه تقویت سازه موکول و در سال 94 بعد از مقاوم سازی سازه‌های زیر آب، جابه‌جایی و انتقال تفکیک‌گر به سکو با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در اسفندماه پارسال به پیشنهاد ریاست وقت منطقه لاوان و با موافقت مدیرعامل وقت، پروژه نصب و راه‌اندازی تفکیک گر با هدف کاهش هزینه‌ها و تسریع در اجرا، به عهده منطقه لاوان گذاشته شد.

رئیس سکوی رشادت به همت واحدهای پشتیبانی لاوان در این عملیات اشاره کرد و افزود: با بسیج تمام امکانات و واحدهای پشتیبانی لاوان و گروه بازسازی دریایی و در شرایط بسیار سخت آب و هوایی جنوب با تلاشی مثال‌زدنی، تمام مراحل لوله‌کشی، نصب و آزمایش تجهیزات به خوبی انجام شد و سرانجام 29 شهریور ماه امسال، بعد از پایان یافتن ایمن عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، تفکیک‌گر جدید با هدایت نفت و گاز به داخل آن در سرویس قرار داده شد به این ترتیب، از این پس آب همراه کمتری به خط لوله دریایی نفت سکوی رشادت به لاوان وارد شده و محافظت درونی خط لوله بهتر انجام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته