اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705137916232

چرا آشپزخانه قلب خانه است

با چند ترفند ساده آشپزخانه خود را متحول کنید

کد: 13950705137916232

https://goo.gl/q0PuQf

، تهران , (اخبار رسمی): آشپزخانه قلب خانه است؛ بسیاری، آشپزخانه را مهمترین اتاق خانه می‌دانند. بنظر می‌رسد باید کم‌کم این واقعیت را پذیرفت. آشپزخانه، چه بزرگ باشد چه کوچک، کانون خانه محسوب می شود.

با چند ترفند ساده آشپزخانه خود را متحول کنید

آشپزخانه جایی است که وعده‌های غذایی خانواده در آنجا آماده و طبخ می‌شود و در واقع، غذای بدن و روح خانواده و دوستانتان از آنجا تامین می‌شود

به گزارش روابط عمومی ihome.ir ، بسیاری از اهمیت‌های آشپزخانه به ابعاد آن، خانواده و سبک زندگی اعضای خانواده بستگی دارد. در خانه‌های قدیمی‌تر، آشپزخانه‌ها کوچکتر بوده و از سایر بخش‌های خانه جدا بودند. مثلا در خانه‌های قدیمی ایرانی، آشپزخانه در گوشه‌ای از حیاط یا در زیرزمین خانه قرار داشت و فضای آن تنها به پخت و پز اختصاص می‌یافت به طوری که تمام ریخت و پاش‌ها از دید اعضای خانواده و مهمان‌ها پنهان بود و مهمانی‌ها و جشن‌ها در اتاق غذاخوری یا پذیرایی انجام می‌گرفت.

درواقع، آشپزخانه‌های قدیمی تنها مکانی برای پخت و پز بود و همه ما خاطرات زیادی از مادرها و مادربزرگهایمان داریم که عطر و طعم غذاهایشان از دل همین آشپزخانه‌های کوچک تا چند کوچه آنطرف‌تر می‌پیچید. اما امروز، با مدرن شدن زندگی‌ها، آشپزخانه‌ها هم دیگر مثل سابق فعال نیست و از همه مهمتر اینکه کمبود زمان باعث شده تا خانم‌ها وقت کمتری را برای آماده‌سازی و طبخ غذا بگذارند. به‌هرحال، بازهم دلیل نمی‌شود که از اهمیت آشپزخانه کاسته شده باشد پس همچنان آشپزخانه باید ایده‌آل‌ترین فضای خانه باشد.

اما بنظر شما، مشخصات یک آشپزخانه ایداه‌آل چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ادامه گزارش را بخوانید.

سفید، رنگ حاکم آشپزخانه است

رنگ سفید در طول تاریخ، پیام آور شادی، خلوص، پاکی و شروع دوباره است. این رنگ به دلیل روشن بودن، نور را به خوبی منعکس می‌کند و باعث می‌شود تا حتی آشپزخانه‌های کوچک هم بزرگتر بنظر برسند.

بهداشت در آشپزخانه نیز مهمترین مساله است پس با وجود رنگ سفید، کثیفی و جرم‌ها هیچ جایی در آشپزخانه نخواهند داشت.

همچنین، استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه، از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است. لابد می‌پرید چطور چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ خیلی ساده است؛ رنگ استاندارد برای بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی سفید است. همچنین، یافتن کابینت،سینک، سرامیک، اپن و… سفید مثل آب خوردن آسان است.

کفپوش چوبی بهترین پوشش است

از هرکس بپرسید از راه رفتن روی کفپوش چوبی چه حسی دارد، قطعا می‌گوید عالی! بنظر شما چرا راه رفتن روی چوب حس خوبی به آدم می‌دهد؟ چون عشق به چوب در ژن‌های ماست. غریزه ما می‌گوید که چوب گرما و هویت دارد و خانه‌های ما را راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند. به همین دلیل است که هر وسیله چوبی به هر نوع دکوراسیونی می‌آید.

همچنین، از دلایل مهم و منطقی استفاده از چوب در آشپزخانه این است که این متریال بسیار با دوام است به طوری که در طول مدت دوام صدساله کفپوش‌های چوبی، می‌توان آنها را 10 تا 12 مرتبه پرداخت کرد. وسایل و کفپوش‌های چوبی همچنین دوستدار محیط زیست هستند و بدین ترتیب سازگاری خوبی با طبیعت دارند.

از طرح ساده برای کابینت استفاده کنید

به لطف استفاده از کابینت‌های سفید و ساده باعث می‌شود تا آشپزخانه شما هیچ‌وقت از مد نیافتد. این ییبک کابینت معمولا در آمریکا همیشه مد است و باعث می‌شود آشپزخانه‌ای همیشه مرتب داشته باشید. قاب‌های ساده و صاف کابینت‌های این سبک شلوغی‌های آشپزخانه را به حداقل می‌رساند.

سنگ یا طرح مرمر فراموش نشود

سنگ مرمر، یک متریال بسیار کلاسیک است که در خانه‌ها استفاده می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتد. هزاران سال است که بشر از این سنگ استفاده می‌کند و بعید بنظر می‌رسد حتی تا قرن‌های آتی هم این سنگ قدیمی شود. دلیل این مساله این است که بافت‌های تیره مرمر در داخل یک زمینه سفید، جذابیت بینظیری به این سنگ بخشیده و به هر آشپزخانه سفیدرنگی نیز می‌آید. سفیدی مرمر را در هیچ سنگ مشابهی نمی‌توان یافت. این سنگ همچنین با وجود زیبایی مسحورکننده خود، در مقایسه با نمونه‌های مشابهی چون کوارتز، سنگ بسیار ارزان‌تری محسوب می‌شود ضمن اینکه دوام بسیار بسیار زیادی هم دارد و می‌تواند نسل‌ها دوام خود را حفظ کند.

البته اگر بودجه کافی برای خرید سنگ مرمر ندارید، می‌توانید از سنگ‌های مصنوعی مشابه یا رویه‌های لمینت برای کابینت یا اپن آشپزخانه استفاده کنید.

از کاشی‌های طرح آجری استفاده کنید

طراحی کاشی‌های طرح آجر (مستطیل خوابیده) با اوایل قرن 19 میلادی یعنی زمانی که از این نوع کاشی برای تونل متروی نیویورک استفاده شد، باز می‌گردد. کاشی‌های کلاسیک مترویی سفید و ساده هستند که طول و عرض آنها به ترتیب 6 و سه اینچ است. استفاده از این سبک کاشی در حمام‌ها و آشپزخانه‌های آمریکایی بسیار محبوب شد و از آن زمان به بعد تقریبا در هر خانه‌ای به چشم می‌خورد. این کاشی‌ها امروز به بخشی از الگوی طراحی در آمریکا بدل شده و هرگز هم قدیمی نشده است.

از طراحی ارگونومیک استفاده شده باشد

استفاده طراحی سازگار و عمومی و همه‌پسند به منزله این است که در هر سن و سالی می‌توانید در کمال راحتی و آسایش در خانه خود زندگی کنید. نتایج نظرسنجی جدید ازسوی انجمن معماران آمریکا درباره آشپزخانه‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که طراحی‌های ارگونومیک هوشمند در محیط آشپزخانه آمریکایی‌ها به شدت در حال محبوب شدن است. طراحی ارگونومیک، به بیان ساده تر یعنی «راحتی» برای همه کسانی که از آشپزخانه استفاده می‌کنند. این راحتی، یک عامل بسیار مهم محسوب می‌شود که کارایی و سلامتی را نیز افزایش می‌دهد.

فضای آشپزخانه را هوشمندانه مدیریت کنید

امروزه، 47 درصد از اقلام و لوازم آشپزخانه در خارج از آن، در انباری یا حیاط خلوت و… نگهداری می‌شوند. این آماری است که در سال 2013 میلادی ازسوی صنایع حمام و آشپزخانه اعلام شده است. هرچند خانواده‌ها اغلب کمبود فضا را بهانه می‌کنند اما راه حل این مشکل تنها در استفاده هوشمندانه از فضاها نهفته است. به همین منظور می‌توانید یک بخش از آشپزخانه‌ را به فضای انبار کردن وسایل تخصیص داد. این فضا می‌تواند حدود 90 تا 180 سانتی‌متر مربع باشد که در آن وسایل پر کاربرد آشپزخانه قرار می‌گیرد. این وسایل می‌توانند شامل: چاقو، تخته، تابه و قابلمه‌هایی باشد که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید. بدین ترتیب به‌راحتی می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید به وسایل ضروری خود دسترسی داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل