اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140165431

نعمت زاده خطاب به تجار ایرانی و عمانی:

ازفرصت نمایشگاه برای توسعه روابط تجاری بهره ببرید

کد: 13950706140165431

https://goo.gl/FIKfdP

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجار و فعالان اقتصادی ایران و عمان از فرصت برپایی نمایشگاه برای توسعه روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین 2 کشور استفاده کنند.

ازفرصت نمایشگاه برای توسعه روابط تجاری بهره ببرید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، محمد رضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات عمان در تهران  گفت: تجار و صاحبان صنایع  دو کشور فرصت این نمایشگاه را مغتنم بدانند و آن را نقطه شروعی برای همکاری‌های درازمدت در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید مشترک در نظر بگیرند و دولت های ایران و عمان برای پیوند بخش‌های خصوصی 2 کشور و رفع موانع پیش روی تجار عزم خود را جزم کردند.

وی با بیان اینکه  یقین دارم که این نمایشگاه و اجلاس مشترک ایران و عمان آغاز خوبی برای توسعه ی همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور خواهد بود افزود: عمان همسایه بسیار استراتژیک برای  جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و همواره دو کشور در بخش های مختلف به هم کمک کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این اولین نمایشگاهی است که از سوی عمان در کشورمان برپا شده است افزود: امیدوارم درآینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌های بیشتر ایران و عمان در  دو کشوروسطح منطقه باشیم تا زمینه توسعه روزافزون مبادلات ایران و عمان فراهم شود.

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به اینکه عمان علاقمند به سرمایه گذاری در ایران است و رییس صندوق ملی این کشور که مسئولیت سرمایه گذاری دولتی را بر عهده دارد به زودی به تهران خواهد آمد گفت: در این سفر درباره طرح های مختلفی در بخش های معدنی، صنایع معدنی، پتروشیمی، نفتی و جهانگردی که برای سرمایه گذاری مد نظر آنهاست رایزنی انجام خواهد شد.

وی بر گسترش  روابط بانکی و بیمه ای 2 کشور تاکید و تصریح کرد: برخی از این موسسات در این نمایشگاه شرکت کرده اند و علاقمند هستند تا در ایران شعبه تاسیس کنند ما هم در کشور عمان شعبات بانک ملی را داریم که پس از برجام بسیار فعال شده است و لازم است بانک های بیشتری از ایران در این کشور شعبه دایر کنند.

نعمت‌زاده به افتتاح خط مسافری و تجاری میان بندرعباس - بندر خصب که روز گذشته با حضور وزیر صنعت و تجارت عمان انجام شد اشاره و تصریح کرد:  راه اندازی خطوط هوایی، باری و مسافری برقرار شده و همچنین اتصال شهرهای مختلف عمان به شهرهای مختلف ایران برقرار شود.

وزیر صنعت و تجارت کشور عمان نیز در این مراسم از برگزاری شانزدهمین اجلاس مشترک دو کشور برای توسعه مناسبات و افزایش سطح مبادلات تجاری خبر داد و گفت: اصول استاندارد،  بیمه کالاها، بیمه حمل و نقل کالا و مسافردر این اجلاس برای تجار تبیین می شود.

علی السنیدی با اشاره به راه اندازی  خط کشتیرانی بین عمان  و بندرعباس افزود: قرار است 7 کشتی با ظرفیت 200 مسافر و خودرو همچنین در آینده نزدیک با ظرفیت 24 کامیون و 100 مسافردر این مسیر تردد دریایی نماید.

وی ثبت شرکت‌های عمانی در سازمان توسعه تجارت ایران و حضور در مناقصه‌های ایرانی و واردات موادمورد نیازبرای صنایع کشورش را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد  گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن بنادر و سواحل متعدد در دریای خزر و خلیج فارس به آسانی می‌تواند مواد مورد نیازعمان را تهیه کند.

وی افزود: روابط ما با عمان در بخش اقتصادی از ظرفیت های کامل دو کشور نتوانستیم در گذشته استفاده کنیم به همین دلیل با برگزاری کمیسیون های اقتصادی مشترک و برگزاری نمایشگاه های تخصصی هم چنین شرکت در نمایشگاه های بین المللی یکدیگر تلاش می کنیم تا هر دو ملت شناخت بهتر و بیشتر از توانایی های یکدیگر پیدا کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار