اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950709143565809

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

تسریع توسعه پارس جنوبی همکاری همه جانبه می‎طلبد

کد: 13950709143565809

https://goo.gl/8spPPi

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در نخستین بازدید خود از طرج های توسعه ای پارس جنوبی در این سمت، عنوان کرد: تسریع در روند توسعه پارس جنوبی همکاری همه جانبه کارفرما و پیمانکار را می‎طلبد.

تسریع توسعه پارس جنوبی همکاری همه جانبه می‎طلبد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، محمد مشکین فام  در نخستین برنامه بازدید از طرح های درحال توسعه پارس جنوبی پس از احراز سمت مدیرعاملی نفت و گاز پارس، به همراه مدیرعامل پیشین و جمعی از مدیران ارشد این شرکت از فاز های 14، 19 ، 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی بازدید کرد و در نشست مشترک با مجریان و پیمانکاران این طرح ها حضور یافت.

تقدیر از تلاش های مدیرعامل پیشین

وی در جریان این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین این شرکت عنوان کرد: سیاست های شرکت نفت و گاز پارس در بخش های گوناگون توسعه و عملیات در راستای اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بوده و با هدف تسریع در برداشت منابع گازی از میدان مشترک پارس جنوبی همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه طی سال های راهبری این شرکت از سوی مدیریت گذشته دستاوردهای چشمگیری در حوزه توسعه و عملیات در پارس جنوبی محقق شده عنوان کرد: افتتاح دو فاز بزرگ گازی، راهبری و حضور مستمر و هفتگی در طرح ها و اجرا و راه اندازی بخش های عمده ای از فازهای 17 و18 ، 19 و20 و21 نشانگر توان اجرایی و مدیریتی مدیریت گذشته در حوزه های گوناگون توسعه ای و عملیاتی بوده است.

مشکین فام افزود: حضور مستمر و مداوم در پروژه ها سنگ بنایی بوده که از سوی مدیرعامل پیشین گذاشته شد و آقای شعبانپور طی مدت مدیرعاملی به صورت پیوسته در بطن کار حضور داشت؛ موضوعی که تا پیش از آن و در ادوار گذشته، در بخش کارفرمایی بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ طرحی از پارس جنوبی خارج از اولویت های توسعه ای قرار ندارد، افزود: باتوجه به تسهیل در فرایندهای تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات، تمامی فازهای باقیمانده پارس جنوبی از جمله فازهای 13، 14 و 22 تا24 در اولویت اجرا قرار گرفته و فعال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، وقفه و رکود در اجرای طرح های درحال توسعه را زیانی بزرگ برای کشور دانست و افزود: تسریع در برداشت گاز از میدان مشترک وظیفه ای است که انجام آن ، همکاری همه جانبه تمامی حوزه های کارفرما و پیمانکاران را می طلبد.

ضرورت اجرای دقیق استانداردهای ایمنی در مراحل مختلف اجرای پروژه ها

مشکین فام در ادامه ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی بر ضرورت اجرای دقیق استانداردهای ایمنی در مراحل مختلف اجرای پروژه توسط پیمانکاران تاکید کرد و اظهار کرد: تاکنون راه اندازی واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی تحت نظارت دقیق تیم های HSE و با حداقل و یا بدون حادثه انجام شده است.

 وی افزود: اجرای دستورالعمل های ایمنی در مراحل ساخت و نصب، راه اندازی و در حین بهره برداری از واحد های پالایشگاهی و سکوها و همچنین تسریع در راه اندازی واحدهای زیست محیطی باید از سوی تیم های HSE کارفرما تایید شده و از شاخص های کیفی و استاندارد بالا برخوردار باشند.

در جریان این بازدید شعبانپور اظهار کرد: بلوغ سازمانی شرکت نفت و گاز پارس در سطحی است که هم اکنون از سوی شرکت ملی نفت، یکی از شایسته ترین انتخاب ها در سمت مدیرعاملی، از نفرات کاردان و متخصص این شرکت انجام شده است.

وی افزود: قریب به 20 سال از حضور مشکین فام در شرکت نفت و گاز پارس و شکل گیری پارس جنوبی می گذرد که این امر تسلط و اشراف کامل وی به بخش های گوناگون را به دنبال داشته و قطعا توان مدیریتی جدید، تحرک هرچه بیشتری را در بدنه کارفرما و پیمانکاران طرح ها ایجاد خواهد کرد.

شعبانپور ضمن یادآوری برنامه اولویت بندی طرح های درحال توسعه، گفت: وضعیت منابع مالی، شرایط مخزن و ویژگی طرح ها از نظر مراحل ساخت، به ابلاغ برنامه ای کارامد مبنی بر ایجاد اولویت بندی تحت نظر وزارت نفت منجر شد و در نتیجه، تحولات چشمگیری در منطقه پارس جنوبی روی داده و پروژه های بزرگی در بخش های فراساحل و خشکی به ثمر رسید.

مدیرعامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس یکپارچگی بخش های مختلف ستادی و عملیاتی را عامل پیشبرد برنامه های این شرکت در پارس جنوبی بر شمرد و با تقدیر از تلاش تمامی کارکنان و پیمانکاران طرح های درحال توسعه در راستای بهره برداری از منابع ملی افزود: خوشبختانه عزم وزارت نفت و حمایت همه جانبه از اقدامات توسعه محور موجب شد تا نیرو و توانی جدید در بدنه کارفرما و پیمانکاران ایجاد شده و همه بخش های مرتبط با این حوزه ، برای توسعه پارس جنوبی متحد شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته