اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144235500

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران

معرفی ظرفیت ایران برای مشارکت به شرکت های خارجی

کد: 13950710144235500

https://goo.gl/xVkVxF

، تهران , (اخبار رسمی): ورود شرکت های خارجی به بازار ایران از نظر بعضی از شرکت های فعال در حوزه نرم افزار ایران آسیب زاست اما از سوی دیگر مشارکت با سرمایه گذاران خارجی منجر به ارتقای توان شرکت های داخلی و حضور موثر در بازارهای صادراتی دارد.

معرفی ظرفیت ایران برای مشارکت به شرکت های خارجی

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا طلایی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران درباره برنامه های بخش خصوصی برای توسعه بازارهای صادراتی شرکت های ایرانی فعال در عرصه تولید نرم افزار گفت:  از سال 80 فرایند صادرات نرم افزار ایران آغاز شده است اما پشتیبانی های دولت در این مسیر پر فراز و نشیب از شرکت های ایرانی کافی نیست. ما به عنوان تشکل فعال در حوزه صادرات نرم افزار برای معرفی ظرفیت شرکت های ایرانی برنامه هایی را پیش می بریم که از جمله آن ها برگزاری همایش های مختلف در داخل و خارج از ایران با حضور شرکت های بین المللی است.

طلایی با اشاره به اینکه در مسیر معرفی ظرفیت شرکت های ایرانی به دیگر کشورها با محدودیت های مالی مواجه شده و نیاز به کمک بیشتری از سوی دولت است گفت: در شش ماه اول سال جاری همایش فرصت های سرمایه گذاری کسب و کار آی سی تی را در اتاق ایران با حضور 22 شرکت از 12 کشور دنیا برگزار کردیم. در این همایش شرکت های خارجی با آخرین دستاوردهای ایران در حوزه آی سی تی آشنا شدند. در نمایشگاه GITEX  دبی که از 25 تا 29 مهرماه برگزار می شود به طور ویژه همایشی را به همین منظور برگزار می کنیم تا همزمان با بازدید از نمایشگاه فرصت ملاقات و رایزنی با شرکت های خارجی برای فعالان عرصه نرم افزار ایران فراهم شود و در آبان ماه سال جاری همایش های فرصت های آی سی تی ایران و ترکیه در استانبول برگزار می شود که فرصت خوبی برای معرفی دستاوردهای شرکت های ایرانی و ترکیه ایست.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران ادامه داد: حضور در نمایشگاه CEBIT  آلمان و در ادامه CEBIT استرالیا در سیدنی و برگزاری همایش و فرصت ملاقات برای هیئت های تجاری از دیگر برنامه های تشکل ما برای نیمه دوم سال 95 و ابتدای سال 96 است. در همه ملاقات ها معرفی ظرفیت های ایران و شناساندن ایران به دیگر شرکت های خارجی به عنوان یک شریک خوب برای تسخیر بازار منطقه هدف اصلی است. شرکت های ایرانی این توانایی را دارند تا با شرکت های خارجی برای تولید و عرضه نرم افزار در بازار کشورهای جی سی سی و سی آی اس مشارکت کنند.

گفتنی است صادرات نرم افزار ایران از معافیت های مالیاتی صادرات غیرنفتی برخوردار نیست. محمدرضا طلایی  در گفت وگویی با سایت خبری اتاق تهران با اشاره به عدم نیاز محصولات عرصه نرم افزار به گمرکات فیزیکی و فروش از طریق فضای مجازی یا خدمات مشاوره ای را عامل عدم صدور پروانه صادراتی برای صادرکنندگان نرم افزار ایران عنوان کرده بود. با توجه به این مسئله صادرکنندگان نرم افزار ایران از طبق قانون صادرات غیرنفتی از معافیت های مالیاتی برخوردار نیستند و سازمان مالیات  هم به دلیل عدم رویت پروانه صادراتی، فعل صادرات را تشخیص نمی دهد و دنبال اخذ مالیات از شرکت های صادرکننده نرم افزار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]