اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710145185831

آغازدوره آموزشی مدل های زمین شناسی واکتشافی

کد: 13950710145185831

https://goo.gl/E1F1Zb

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین دوره آموزشی بین المللی مدل های زمین شناسی و اکتشافی تیپ های کانه زایی فلزی در ایمیدرو آغاز شد.

آغازدوره آموزشی مدل های زمین شناسی واکتشافی

ه گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نخستین دوره آموزشی بین المللی مدل های زمین شناسی و اکتشافی تیپ های کانه زایی فلزی با حضور استادان برجسته جهانی و با حمایت دفتر مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از صبح امروز آغاز شد و تا 5 روز (16 مهرماه) ادامه دارد.
طبق برنامه زمان بندی شده،‌ دوره های آموزشی بین المللی مدل های زمین شناسی و اکتشافی، روز شنبه به موضوع «کانسارهای طلای کوه زایی»، یکشنبه «کانسارهای پرفیری»، دوشنبه «کانسارهای اپی ترمال»، سه شنبه «کانسارهای ماسیو سولفاید ولکانوژنیک» و روز چهارشنبه به موضوع «کانسارهای سرب و روی تیپ دره می سی سی پی» پرداخته می شود.
استادان این دوره های آموزشی، پرفسور ریچارد گلدفارب، پرفسور جرمی ریچاردز، پرفسور دیوید هیوستون و پرفسور دیوید لیچ هستند.

در نخستین کلاس آموزشی، پرفسور ریچارد گلدفارب با تشریح کانسارهای طلای کوه زایی، گفت: ذخایر طلا در مناطق مختلف جهان طی حدود 50 میلیون سال شکل گرفته اند و تشکیل کانسارهای اوروژنیک (Orogenic) به 1.7 میلیارد سال قبل بر می گردد و کشورهایی نظیر برزیل، کلمبیا، ایران، آسیای مرکزی، مکزیک و غیره، میزبان چنین کانسارهایی هستند. 
وی ادامه داد: تعریف ما از طلا تغییر پیدا کرده و نسبت به 15 سال پیش دچار دگرگونی شده است. در غرب استرالیا مطالعاتی درباره معادن طلا صورت گرفته که عیار آن 10 تا 12 گرم در تن بوده است. در این میان، ممکن است معادن طلا در سطح دیده شوند و از جرم حجمی زیادی برخوردار باشند. 
به گفته این مدرس حوزه معدن، حدود 15 درصد طلای جهانی با عملیات ساده استخراج به دست می آید. برزیل به عنوان بزرگترین دارنده کانسارهای طلا با عیار بالا است و با روند پیش رو، پیش بینی می شود که طی 10 سال آینده یک معدن روباز با عیار 1.5 گرم طلا در تن کشف شود.
وی در ادامه به موضوع ناخالصی های سیالات در دوره های مختلف زمین شناسی پرداخت. 
روزهای پنج شنبه و جمعه جاری، شرکت کنندگان این دوره ها، از معادن طلای موته، سرب و روی کوشک، کانسار مس کهنگ و  نیز معدن سرب و روی باما همراه با اساتید آموزشی، دیدن خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید