اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148216033

قبل، حین و بعد از اجرا،

پروژه های عمرانی مطالعات محیط زیستی می شوند

کد: 13950712148216033

https://goo.gl/JKixaX

، تهران , (اخبار رسمی): تمام پروژه های بزرگ عمرانی شهر تهران قبل، حین و بعد از اجرا، دارای مطالعات محیط زیستی هستند

پروژه های عمرانی مطالعات محیط زیستی می شوند

به گزارش  اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، امیر حسن جعفری ورامینی با اشاره به لزوم اهمیت مطالعات محیط زیستی پروژه های عمرانی شهر تهران قبل، حین و بعد از اجرای آنها،گفت: پروژه های عمرانی شهر تهران قبل و حین اجرا و در زمان بهره برداری دارای مطالعات محیط زیستی هستند که بر این اساس  دو پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر هم که از پروژه های بزرگ عمرانی شهرداری تهران به حساب می آیند به دلیل حساسیت های محیط زیستی و نیز الزام شورای اسلامی شهر تهران قبل از اجرا مورد مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی قرار گرفته اند.

جعفری در ادامه خاطر نشان ساخت: ابتدا کلیه فعالیت های اجرایی در مراحل ساختمانی و بهره برداری این پروژه ها شناسایی و در محدوده اثرگذاری پروژه ها، کلیه پارامترهای محیطی شامل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بیولوژیکی نیز شناسایی و بر اساس روش های علمی اثرات متقابل فعالیت پروژه ها در محیط زیست اطراف پروژه ها مشخص می گردد.
قائم مقام و معاون توسعه و پایش ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: این اثرات شامل اثر بر کیفیت هوا، کیفیت صدا، منابع آبهای سطحی و زیر زمینی، رفاه و آسایش شهروندان، اثرات اقتصادی و مقبولیت اجتماعی و مشارکت شهروندان است که در بخش های مختلف مورد بررسی و با گزینه عدم اجرای این پروژه ها مقایسه گردید و به این ترتیب به دلیل میزان اثرات مثبت پروژه ها بر ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، صرفه اقتصادی در مقابل هدر رفت وقت مفید شهروندان در ترافیک و کاهش انتشار گازهای آلاینده اجرای این دو پروژه مورد تایید قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: به منظور به حداقل رساندن این اثرات به ویژه آلودگی صوتی در مراکز حساس و نزدیک بناهای مسکونی که امکان افزایش تراز صوتی را در اثر تردد خودروها به همراه دارد، برنامه های مدیریت محیط زیستی تدوین و برای تقلیل آثار سوء آنها به عنوان مثال نسبت به نصب دیوارهای صوتی و تعیین سرعت مجاز حرکت خودروها و ... اقدام گردید.
جعفری در ادامه گفت: از نتایج دیگر این مطالعات تدوین برنامه پایش پارامترهای محیط زیست است که در طول مدت بهره برداری پروژه، پارامترهایی که احتمال افزایش دارند مورد پایش مستمر قرار گرفته و به محض شناسایی مسائل محیط زیستی ناشی از پروژه ها نسبت به رفع آن ها اقدام می گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه