اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148495809

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی عنوان کرد:

بهره برداری ازسکوی 21پارس جنوبی تاپایان آبان ماه

کد: 13950712148495809

https://goo.gl/93flZq

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست طرح توسعه فازهای 20و21 پارس جنوبی از راه اندازی سکوی 21 با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

بهره برداری ازسکوی 21پارس جنوبی تاپایان آبان ماه

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روباط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، علیرضا عبادی با بیان اینکه این سکو منابع گازی میدان پارس جنوبی را جهت فراوری به پالایشگاه فازهای 20و21 انتقال خواهد داد ، عنوان کرد: عملیات هوک آپ به پایان رسیده و راه اندازی سکوی 21 با روند مناسبی درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سیستم کنترل سکو روشن شده و لوپ چک ها و همچنین تست های نشتی در قسمت های مختلف درحال انجام است، گفت: فعالیت های آماده سازی و تست خط لوله انتقال گاز این سکو به خشکی نیز در حال انجام است.

عبادی فعالیت های باقیمانده راه اندازی خط لوله و سکوی 21 را تابع وضعیت دریا و شرایط آب و هوایی عنوان کرد و افزود: با اتمام فعالیت های راه اندازی، این سکوی یک میلیارد فوت مکعبی تا پایان آبان ماه راه اندازی خواهد شد.

تولید گاز شیرین فازهای 20 و21 افزایش یافت

سرپرست طرح توسعه فازهای 20و21همچنین از افزایش تولید اولیه گاز شیرین با حجم بیش از 250 میلیون فوت مکعب از گاز ترش پالایشگاه فازهای 6و7و8 و تزریق آن به شبکه سراسری خبر داد.

عبادی افزود: ردیف اول پالایشگاه از آمادگی دریافت و شیرین سازی گاز به میزان 500 میلیون فوت مکعب در روز برخوردار است، اما در شرایط فعلی تابع ظرفیت محدود تحویلی از شرکت گاز هستیم.

وی با بیان اینکه مزیت دریافت اولیه گاز از فازهای 6 تا8 ، آماده سازی کامل واحدهای پالایشی جهت دریافت گاز از دریا است، گفت: خوشبختانه این وضعیت بطور کامل برای ردیف نخست این فازها انجام شده و به محض ورود گاز ترش از سکو، فرایندهای پالایش گاز آغاز می شود.

تامین شیرهای برقی ردیف های 2 تا 4 شیرین سازی پس از برجام

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و21 با اشاره به اینکه تامین شیرهای برقی نقش مهمی در راه اندازی ردیف های شیرین سازی دارد، در مورد ردیف دوم شیرین سازی گفت: خوشبختانه تامین این تجهیزات پس از اجرای برجام امکان پذیر شده و پیمانکار این بخش پس از تعویض وندور، اقدام به خرید شیرهای برقی کرد.

عبادی گفت: مراحل انتقال 86 شیر برقی مربوط به ردیف های 2 تا 4 آغاز شده و در مرحله نخست بخشی از این شیرها با ارسال از طریق خطوط هوایی دریافت شده و وارد سایت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه آبگیری واحد لخته گیر آغازشده، از اتمام فعالیت های اجرایی در این واحد خبر داد و با اشاره به اتمام تست آن تا پایان مهرماه گفت: متعاقب اتمام عملیات مربوطه در این تاریخ، بلافاصله تست نشتی واحد با گاز ازت اغاز و پالایشگاه آماده دریافت گاز از بخش فراساحل خواهد شد.

واحدهای زیست محیطی تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد

وی همچنین تکمیل واحدهای زیست محیطی فازهای 20و21 را از برنامه های ضروری تا پیش از ورود گاز از حوزه دریا برشمرد و از راه اندازی اخیر واحد تصفیه آب های گوگردی (U-109) خبرداد.

عبادی همچنین با اشاره به رفع پانچ واحد تصفیه پساب(U-129) توسط تیم راه اندازی، گفت: با اتمام این فعالیت ها، این واحد نیز تا پایان مهرماه راه اندازی می شود.

وی با تاکید براینکه یکی از اصلی ترین بخش های زیست محیطی هر فاز واحد بازیافت گوگرد است، گفت: پیشرفت عملیات راه اندازی این واحد به 90 درصد رسیده و تا پایان آبان ماه و پیش از ورود گاز راه اندازی می شود.

سکوی 20 تا پایان مهرماه آماده نصب در دریا می شود

سرپرست طرح توسعه فازهای 20و21 همچنین از دریافت و نصب دیزل ژنراتورهای سکوی 20 در یارد خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر عملا هیچ گونه کسری کالایی برای اتمام ساخت این سکو وجود ندارد و تا پایان مهرماه آماده نصب در موقعیت دریا خواهد بود.

وی افزود: تلاش می شود تمامی فعالیت های مربوط به پیش راه اندازی و راه اندازی این سکو در خشکی به انجام برسد، تا ضمن تسهیل فرایند های مربوطه، زمان راه اندازی و بهره برداری از این سکو کاهش یابد.

عبادی تاریخ ارسال گاز از این سکو به بخش خشکی را بهمن ماه امسال اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست 500 میلیون فوت مکعب و به تدریج و با پایدار شدن وضعیت، طی بازه زمانی سه هفته، حجم برداشت گاز نیز تا یک میلیارد فوت مکعب افزایش خواهد یافت.

سرپرست فازهای 20 و21 پیشرفت بخش سکوها را 92 درصد، خطوط لوله 88 درصد ، حفاری 98،5درصد، بخش خشکی 88،5 درصد و پیشرفت کل این طرح را 90،5 درصد عنوان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته