اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148645809

در نیمه نخست امسال رخ داد؛

25هزار متر عمق حفاری چاه‎های‌ افقی و جهت دار

کد: 13950712148645809

https://goo.gl/2JzWQY

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از حفر 25 هزار و 98 متر چاه‌های نفت و گاز به روش افقی و جهت‌دار در نیمه نخست امسال از سوی این شرکت در مناطق نفت خیز کشور خبر داد.

25هزار متر عمق حفاری چاه‎های‌ افقی و جهت دار

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مهران عالیپور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال، در مجموع 78 حفره با کاربست این شیوه در میدان‌های نفتی حفر شده است.

وی افزود: حفاری به روش افقی و جهت‌دار از روش‌های روز آمد صنعت نفت به شمار می‌آید که با استفاده از توانمندی‌های متخصصان و کارشناسان این شرکت به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود.

عالیپور اظهارکرد: متقاضیان این خدمات شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و مهندسی و توسعه نفت هستند.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران افزود: فعالیت این اداره در سه بخش حفاری افقی و جهت دار، مغزه‌گیری و بازکردن پنجره در لوله جداری (WHIP STOCK) ارائه می‌شود.

به گفته عالیپور در این مدت با ایجاد 18 حفره، 944 متر مغزه‌گیری و 7 عملیات عبور از جداری صورت گرفته است.

وی به فعالیت 200 کارشناس در قالب گروه‌های تخصصی در این واحد اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر تقویت تجهیزات در این بخش شامل تامین ابزار RSS که در چاه‌های افقی کاربری مطلوبی دارد و LWD که اندازه‌گیری و ارزیابی در حین حفاری را نشان می دهد، در دستور کار است.

عالیپور درباره میانگین متراژ حفاری به روش افقی و جهت‌دار، اظهارکرد: بیشترین متراژ حفاری به روش افقی در مدت پیش گفته 800 تا 900 متر بوده است که در چاه‌های دریایی با به کارگیری دکل حفاری مورب تحقق یافت.

حفاری افقی و جهت‌دار از خدمات فنی پیچیده و تخصصی با فناوری پیشرفته در صنعت حفاری است که به روال معمول در عملیات حفر چاه‌های در حال فوران، حفر یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه‌های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مناطق غیرقابل دسترس مانند مناطق مسکونی و گسل‌ها و ... کاربری دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته