اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149116095

بافت های فرسوده جان مردم را تهدید می کند

کد: 13950713149116095

https://goo.gl/tKd5DL

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این نکته که زیرساخت های موجود تهران تناسبی با توسعه و رشد شهر ندارد، گفت: تهران آبستن حوادث بسیار بالایی است و متاسفانه نگاه صحیحی به مدیریت حوادث و کاهش مخاطرات در کشور مشاهده نمی شود.

بافت های فرسوده جان مردم را تهدید می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، پرویز سروری در حاشیه بازدید از سازمان غفلت از تامین هزینه مناسب در زمینه پیشگیری و کاهش خطرپذیری را غیر قابل قبول خواند و گفت: نتیجه آن می شود که اگر حادثه بزرگی رخ دهد حجم امکانات امدادی ما با نیازهای پاسخگویی و مقابله با حادثه تطبیق ندارد.

سروری خاطرنشان کرد: مردم در بافت های فرسوده به شدت در معرض تهدید قرار دارند در موضوع توسعه خدماتی شهری مثل لوله کشی گاز و  شریان های حیاتی با مشکلات جدی مواجه هستیم و برنامه های ایجاد ظرفیت های مناسب برای روزهای بحران بسیار کند پیش می رود.

وی گفت: آیین نامه هایی که در زمان بحران باید بر اساس آنها به شهروندان خدمات ارائه شود، نامتناسب است. یعنی اگر مجلس هم بودجه ای برای این موضوع تصویب کرده باشد، آیین نامه ها راه استفاده صحیح و اصولی از بودجه را بسته است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران  افزود: فرایند تنظیم شده در این آیین نامه ها آن چنان مراحل دست و پا گیری طی می کند و طولانی است که به نتیجه نمی رسد. این نشان می دهد که ما هنوز بحران را درک و هضم نکردیم و توجه نمی کنیم که یک ابر شهر 12 میلیونی مثل تهران همواره در معرض بحران و حادثه قرار دارد.

سروری یادآور شد: مهم این است که ما چه پیشگیری ها و پیش بینی هایی برای حوادث کرده ایم. به همین دلیل امیدواریم مدیران در سطوح ملی و شهری به مقوله مدیریت بحران توجه نمایند.

 وی در پایان گفت: دولت باید نگاه پیشگیرانه را در رابطه با بحران های احتمالی اتخاذ کند تا سازمان مدیریت بحران تهران با همراهی سازمان مدیریت بحران کشور بتوانند مدلی را طراحی کنند که در کل کشور کارایی لازم را داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یکی از سازمان های زیر مجموعه شهر تهران است که وظیفه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای آمادگی شهروندان برای روبرویی با بحران ها و بلایای طبیعی و همچنین مدیریت زمان های بحرانی در شهر را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه