اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195086095

دور جدید همکاری تهران- توکیو در حوزه مدیریت بحران

کد: 13950915195086095

https://goo.gl/uEVzBN

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور مدیران و کارشناسان دفتر سازمان همکاری بین المللی ژاپن(جایکا) در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ادامه همکاری مشترک این دفتر و شهرداری تهران در زمینه آمادگی در برابر سوانح و اجرای طرح های پیشگیری و مدیریت بحران در قالب پروژه پنجم مورد بررسی قرار گرفت.

دور جدید همکاری تهران- توکیو در حوزه مدیریت بحران

به گزارش  اخبار به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،جایکا از اواخر دهه هفتاد و تاکنون در قالب چهار پروژه مطالعاتی در حوزه مدیریت سوانح طبیعی به ویژه زلزله با شهرداری تهران همکاری داشته است.
 دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جریان بازدید مدیران و کارشناسان دفتر جایکا بر لزوم بازنگری در طرح های مطالعاتی انجام شده در خصوص وضعیت تهران برای مقابله با سوانح تاکید کرد و با اشاره به گذشت 15 سال از نخستین تحقیقات دفتر جایکا در تهران، تغییرات به وجود آمده طی این سال ها در زیرساخت های تهران را دلیل اصلی برای تحقیقات جدید عنوان کرد.
وی با اشاره به تغییرات جمعیتی، زیرساختی و فرهنگی رخ داده در پایتخت و تغییر رویکرد صورت گرفته به مدیریت یکپارچه کاهش خطرپذیری افزود: زمانی که این طرح مطالعاتی انجام شده بود، کشور ما فاقد قانون مدیریت بحران بود، ولی در حال حاضر مدیریت بحران در کشور قانونمند شده و حتی قانون تازه دیگری نیز به منظور ارتقای بیشتر ساختار مدیریت بحران در مجلس در دست بررسی است.
وی گفت: نگاهی به تغییرات یادشده نشان می دهد که نیازمند اقدامات جدید هستیم و امیدوارم بتوانیم همانند گذشته اقدامات مفید و موثری در این زمینه انجام دهیم.
دکتر صادقی در ادامه به تشریح فعالیت های مشترک انجام گرفته با جایکا پرداخت و با اشاره به نتایج مثبت این همکاری ها ، یادآور شد: آخرین اقدام مشترک ما با جایکا در خصوص ظرفیت سازی برای کاهش خطرپذیری شهر تهران بود که در قالب سه خروجی انجام شد که این سه خروجی شامل شبکه راه های اضطراری، بازنگری طرح جامع آموزش و راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله بود.
 وی گفت: در قالب خروجی نخست دستورالعمل ها و مانورهای متعدد برگزار و شبکه راه های اضطراری طراحی شد و اکنون 50 پل در محدوده تهران در حال مقاوم سازی است. در قالب خروجی دوم نیز گروه های داوطلب مردمی در 354 خانه دوام و ایمنی در محلات شهر تهران شکل گرفت و در قالب خروجی سوم نیز شبکه های شتاب نگاری و  لرزه نگاری راه اندازی شد.
 در ادامه این نشست، کوهی ساتو نماینده ارشد دفتر جایکا نیز ضمن اشاره به  موفقیت های صورت گرفته در قالب همکاری ها پیشین و تقدیر دولت ژاپن از دفتر جایکا به خاطر انجام این همکاری بر تداوم فعالیت های مشترک در این زمینه با شهرداری تهران تاکید کرد.
همچنین کو گوتو مدیر گروه کاهش خطرپذیری سوانح جایکا نیز هدف از حضور هیات ژاپنی را بررسی راه های ادامه همکاری های مشترک و اجرای برنامه های آتی در حوزه مدیریت بحران عنوان کرد.
 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یکی از سازمان های زیر مجموعه شهر تهران است که وظیفه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای آمادگی شهروندان برای روبرویی با بحران ها و بلایای طبیعی و همچنین مدیریت زمان های بحرانی در شهر را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه