اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728163586095

برای مرحله دوم آغازشد

اجرای طرح مدرسه آماده در 600 مدرسه پایتخت

کد: 13950728163586095

https://goo.gl/19DSR5

، تهران , (اخبار رسمی): مرحله دوم طرح مدرسه آماده با هدف افزایش آمادگی دانش آموزان، پرسنل و اولیای مدارس در زمان وقوع حوادث و سوانح در 600 مدرسه پایتخت آغاز و مراحل اجرای آن با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران تهران در مرکز فرماندهی بحران تشریح شد.

اجرای طرح مدرسه آماده در 600 مدرسه پایتخت

به گزارش  اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست  احمد صادقی رئیس سازمان با بیان این خبر به تشریح نحوه اجرای مرحله نخست طرح مدرسه آماده  پرداخت و گفت:  مرحله نخست اجرای این طرح با هدف ارتقای آمادگی و ایمنی مدارس و توانمندسازی دانش آموزان و همچنین تهیه سند کاهش خطرپذیری مدارس شهر تهران در 923مدرسه به اجرا درآمد.

وی افزود: شناسایی و مشخص کردن مخاطرات مدرسه، در اختیار داشتن برنامه کاهش مخاطرات، فراهم آوردن زیر ساخت های ارتباطی مدرسه برای مشارکت خانواده دانش آموزان و سازمان های خدمات اضطراری، دارا بودن تقویم آموزشی برای آمادگی پرسنل و دانش آموزان در مواجهه با حوادث، تجهیز مدرسه به سیستم های هشدار و اعلام خطر و تجهیز مدرسه به اقلام مورد نیاز مقابله با حوادث بخشی از ویژگی های طرح مدرسه آماده است.

همچنین حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی با ارائه گزارشی گفت: تاکنون 745 مدیر و 9 هزار و 613 نفر معلم و پرسنل مدارس در دوره های آموزشی این طرح شرکت کرده اند.

کلهری با اشاره به تهیه سند مخاطرات مدرسه برای 820 مدرسه یادآور شد: 155 مدرسه یعنی نزدیک به 1/19 درصد از این مدارس در وضعیت سفید، 475 مدرسه یعنی6/58 درصد از این مدارس نیز در وضعیت زرد و181 مدرسه یعنی 3/22 درصد هم در وضعیت قرمز یعنی مخاطره بالا در برابر حوادث قرار دارند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  در ادامه ضمن بررسی چالش های موجود در اجرای مرحله نخست طرح مدرسه آماده و ارائه پیشنهاداتی برای اجرای بهتر آن در مرحله دوم  از تکمیل آموزش ها در 600 مدرسه، برگزاری آموزش های همگانی برای دانش آموزان، برگزاری اردوی آموزش یک روزه، اجرای برنامه کاهش مخاطرات مدارس، تجهیز مدارس و برگزاری مانور آمادگی در مدارس به عنوان برنامه های آتی در اجرای این مرحله از طرح مدرسه آماده نام برد.

علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش  شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله ایمنی مدارس در برابر سوانح و حوادث به ویژه زلزله بر تنظیم سند کاهش خطرپذیری مدارس و افزایش ضریب امنیت آن تاکید کرد.

وی اولویت بندی شاخص ها را در اجرای برنامه واجد اهمیت توصیف کرد و در ادامه به تشریح اهمیت فرهنگ سازی نسبت به موضوع بحران به منظور گفتمان سازی در مدارس و پرهیز از فعالیت پراکنده در این زمینه پرداخت.

وی در ادامه توجه به مهارت آموزی و دانش مهارتی  در اجرای طرح مدرسه آماده را مهم برشمرد و بر مدل سازی در زمان برگزاری مانورهای آمادگی در مدارس تاکید کرد.

بنا به تعریف قید شده در دستورالعمل اجرایی طرح، مدرسه آماده مدرسه ای است که مخاطرات آن به حداقل رسیده، توان مقابله با حوادث را داشته ، کمترین تلفات و خسارت را متحمل شده و در کوتاه ترین زمان، کارایی موثر خود را بازیابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یکی از سازمان های زیر مجموعه شهر تهران است که وظیفه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای آمادگی شهروندان برای روبرویی با بحران ها و بلایای طبیعی و همچنین مدیریت زمان های بحرانی در شهر را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه