اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226106095

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

ستاد فرماندهی تا پایان عملیات فعال خواهد بود

کد: 13951105226106095

https://goo.gl/tbzAnw

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح کم و کیف مدیریت حادثه ساختمان پلاسکو گفت: مرکز عملیات اضطراری (ای او سی) و سامانه فرماندهی حادثه (آی سی اس) بر اساس استاندارهای جهانی مدیریت حوادث در همان محل برپا شده و تا پایان عملیات آواربرداری فعال خواهد بود.

ستاد فرماندهی تا پایان عملیات فعال خواهد بود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر احمد صادقی در حاشیه حضور در نشست ستاد مدیریت بحران این حادثه با اشاره به برخی ابهام های طرح شده در خصوص تقسیم وظایف و نحوه هماهنگی و مدیریت مقابله گفت: مدیریت هر حادثه نیاز به تشکیل دو ساختار در محل دارد، نخست سامانه فرماندهی حادثه که به طور مستقیم از فرمانده میدان و نیروهای عملیاتی تشکیل شده و با تقسیم کار در صحنه عملیات اجرایی حضور دارند و هر گروه عملیاتی فعالیت تخصصی خود را اعم از اطفای حریق، آواربرداری، امداد و نجات، تامین نظم و امنیت و پشتیبانی نیروهای حاضر در صحنه انجام می دهند. سامانه فرماندهی حادثه بر اساس استانداردهای جهانی از بخش هایی چون فرمانده حادثه، چهار معاونت شامل عملیات، برنامه ریزی، پشتیبانی و امور مالی و نیز چهار مسوول شامل مسوولان ایمنی، روابط عمومی، هماهنگی و فنی تشکیل شده است.ساختار دوم  ستاد مدیریت بحران یا مرکز عملیات اضطراری است که از نقش ستادی و مدیریتی برخوردار است.

وی گفت: این دو ساختار در تمام حوادث باید در محل حادثه تشکیل شود و بسته به سطوح حادثه و تکثر حادثه، ابعاد و ترکیب آن متفاوت است. از همین رو در حادثه ساختمان پلاسکو برخلاف برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی و افراد ناآگاه به دانش مدیریت بحران، هر دو ساختار بلافاصله در محل حادثه تشکیل شده است. مرکز عملیات اضطراری یا همان ستاد مدیریت بحران با فراخوان و مسئولیت شهردار تهران و حضور اعضای بلندپایه آن از جمله وزیرکشور، استاندار تهران، فرماندار تهران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس اورژانس کشور و سایر اعضای ستاد تشکیل شد و براساس آن مسوولیت ها در صحنه حادثه و پشت صحنه و نیز بخش های تعریف شده در ساختار مدیریت حادثه مشخص و مصوب گردید و به این ترتیب تاکنون براساس تصمیمات اتخاذ شده تمام اقدامات مصوب ستاد اجرا شده است. هم چنین مصوبات اجرایی برای مدیریت حادثه نیز زیر نظر مستقیم فرماندهی حادثه و براساس تقسیم کار بعمل آمده  اقدام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که محل حادثه کاملا مشخص بوده است و صرفا یک نقطه درگیر حادثه شده است، ستاد مدیریت بحران تهران بعنوان پشتیبان فرماندهی حادثه در محل حادثه عمل کرده و برخی به اشتباه گلایه کرده اند که چرا ستاد در محل حادثه تشکیل شده و در ستاد مرکزی تشکیل نشده است که طرح این موضوع به این شکل صحیح نبوده و مبنای علمی و اجرایی براساس دانش مدیریت بحران ندارد.

جانشین ستاد مدیریت بحران تهران همچنین سطح هماهنگی ها و همکاری میان نیروهای عملیاتی حاضر در صحنه و مدیران سازمان های خدمات اضطراری و مدیریت شهری را در این حادثه مطلوب توصیف و تاکید کرد با توجه به تاکیدات مقامات، نهایت همکاری و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی در مدیریت این حادثه تحقق یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یکی از سازمان های زیر مجموعه شهر تهران است که وظیفه برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای آمادگی شهروندان برای روبرویی با بحران ها و بلایای طبیعی و همچنین مدیریت زمان های بحرانی در شهر را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه