اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149646033

مراسم تکریم و معارفه

رئیس و جانشین سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام شد

کد: 13950713149646033

https://goo.gl/xRViIB

، تهران , (اخبار رسمی): دکتر قالیباف شهردار تهران در جلسه شورای شهرداران ، معاونین و مدیران شهرداری، در احکامی جداگانه کتانباف را به عنوان رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران معرفی و نوروزی را نیز در سمت جانشین وی منصوب کرد.

رئیس و جانشین سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی؛ محمد باقر قالیباف در ابتدای این جلسه از زحمات مصطفی فیضی رئیس سابق سازمان بازرسی تشکر کرد و ضمن خیر مقدم به حضور مهندس کتانباف و دکتر نوروزی در سازمان بازرسی گفت: جناب آقای فیضی در طول دوران خدمت خود توانست با متانت و مدیریت درست، از مجموعه شهرداری به خوبی صیانت کند و ایشان به عنوان مشاور شهردار در کنار خانواده بزرگ شهرداری خواهند بود.
وی با اشاره به سمت جدید فیضی در کسوت بازرسی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد : بی شک خدمت کردن در آستان مقدس امام رضا- علیه اسلام- که در کنار کار با معنوینت همراه است، آرزوی بسیاری از بزرگان، علما و شخصیت ها می باشد که این توفیق به جهت تلاش های ارزنده و خالصانه مهندس فیضی، با لطف الهی و عنایت و نگاه ویژه آن امام همام نصیب ایشان گردیده است .
شهردار تهران از زحمات حسین رحمت نیز به خاطر خدمات و تلاش صورت گرفته در سازمان بازرسی تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: امروز عدم حضور جناب آقای رحمت در شهرداری تهران برای ما سخت است ولی خوشحالیم ایشان در جایگاهی حساس و ملی در این برهه از زمان که حساسیت های زیاد از داخل و خارج بر کشور حاکم است ، در سازمان انرژی اتمی خدمت رسانی می کند و با توجه به سابقه پیشین ایشان در آن سازمان قطعا موفق خواهند بود.
قالیباف با تاکید بر اینکه رسالت سنگین حفظ دستاوردها و صیانت از مجموعه شهرداری تهران به عنوان یک دستگاه خدمت رسان به عهده یکایک مدیران و مجموعه شهرداری می باشد ابراز داشت: ما وظیفه داریم تا به درستی از مجموعه شهرداری ، همکاران و خودمان صیانت و با حساسیت به آن توجه کنیم و حتما مدیران و مسئولین بازرسی و حراست عنایت ویژه ای را نسبت به این امر داشته باشند.
وی ادامه داد: ما باید دقت کنیم کارمان را درست انجام داده و نظارت و پیگیری کنیم. البته این نظارت و پیگیری هم نباید شجاعت را از یک مدیر بگیرد؛ بلکه مدیر باید در انجام تصمیم گیری ها شجاع باشد و در کنار تذکر دادن موارد، از بداخلاقی ها نیز پرهیز کند.
ایشان به سه اصل صحت، دقت و سرعت در انجام تمام فعالیت های شهرداری اشاره  کرد و گفت: هر سه اصل باید در یک مجموعه با یکدیگر پیش برود و ما حق نداریم یکی از این پارامترها را فدای دیگری کنیم.
شهردار تهران توجه به سامانه های مردمی 137 و 1888 سازمان بازرسی را امری مهم دانست و تصریح کرد : خواسته ها و نظرات مردم از طریق سامانه ها به شهرداری منتقل می شود و توجه و اهتمام جهت انجام درخواست های مردمی و نظرات ایشان برای مجموعه شهرداری تهران یک اصل است و نباید دراین خصوص کوتاهی و کم توجهی شود.
 قالیباف با اشاره به انتقادات و تخریب های بی پایه و اساس برخی منتقدان گفت : به جرات می گویم شهرداری تهران در این طول سه دوره مدیریت شهری در هیچ محکمه قضایی محکوم نشده است و البته این بدان معنا نیست که هیچ تخلفی در شهرداری رخ نداده بلکه شهرداری تهران یکی از دستگاه های شفاف و پیشرو در مبارزه با فساد است و اگر ما در این شرایط سخت مقاومت کنیم و با صلابت کار را پیش ببریم و بدی ها را با بدی جواب ندهیم ، حتما اجر بزرگی را خواهیم برد و وقتی کارها به درستی و در راه رضایت حقتعالی انجام شود، لطف خدا نیز شامل ما خواهد بود و دیگر هیچ نگرانی از عملکرد خود نخواهیم داشت.
شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه امسال هموطنان عزیز از حضور در مراسم پر شکوه حج محروم بودند ما تمام تلاش خود را مضاف تر و پرتوان تر از سالهای گذشته به موضوع خدمت به زائران اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سال جاری خواهیم کرد .
گفتنی است پیشتر مصطفی فیضی به عنوان رییس بازرسی آستان قدس رضوی و حسین رحمت به عنوان معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی کشور منصوب شده بودند.

دومین همایش فصلی سازمان بازرسی در سال جاری برگزار شد
دومین همایش فصلی سازمان بازرسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی ، خدیوی مدیر کل رفاه ، باقری مدیر کل امور ایثارگران ، معاونین ، مدیران و کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران در تالار ایران زمین برگزار شد .
بنابه گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی در این همایش مصطفی فیضی رییس سابق سازمان بازرسی به برخی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در سازمان بازرسی طی سالهای اخیراشاره کرد و گفت: نگاهی به وضعیت سامانه های 137 و 1888 در طول این سالها نشان دهنده آن است که امروز این سامانه ها به عنوان یک امکان و توان واقعی در خدمت مدیریت شهری می باشند و اقدامات خوبی در این سامانه ها صورت گرفته است.
وی بحث فرآیند محوری را از دیگر نکات و موضوعات مهم برشمرد و افزود: تلاش ما همیشه بر این بوده است تا هرگاه متوجه شدیم که در انتخاب مسیر و روندی دچار اشتباه شدیم، آن ایراد را اصلاح کنیم و ما همچنان نیازمند اصلاح فرآیندها هستیم .
فیضی همچنین تاکید کرد: ما همیشه از شفافیت دفاع کرده ایم و اعلام داشته ایم که در شهرداری تقریبا موضوعی وجود ندارد که نتوان برای مردم بازگو کرد و آنچه که برای ما اهمیت دارد پیش رفتن به سمت شفافیت رفتارهای اداری است.
وی جهت و کارکرد سازمان بازرسی را ارتقاء سلامت اداری بیان کرد و گفت: مدیران سازمان بازرسی، امین مدیران ارشد شهرداری تهران هستند ولی این به معنای پوشش و حفاظ برای هر نوع اقدام نمی باشد بلکه پشگیری و مبارزه با فساد و تخلفات همیشه در دستور کار سازمان بازرسی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه بیان آمار به شکل افسار گسیخته برای جامعه سم می باشد عنوان کرد: ما درحوزه اختیارات مدیران می توانیم و باید تجدید نظر کنیم و اختیارات در بعضی از حوزه ها نیازمند بازنگری است.
حفظ حرمت و آبروی افراد در بازرسی امری مهم و ضروری است
منصور کتانباف رئیس جدید سازمان بازرسی در ادامه این همایش ، ضمن تاکید بر اهمیت بازرسی در سازمانها و دستگاه ها گفت: آنچه که باید بدان توجه شود حفظ حرمت و آبروی افراد در بازرسی می باشد و اگر تخلفی صورت می گیرد با شرایط خاص آن و در چارچوب رعایت اخلاق با آن برخورد شود.
وی با بیان اینکه سطح توقعات از شهرداری بالا رفته است خاطر نشان کرد: امروز عده ای به دنبال یافتن خطا و برجسته سازی آن می باشند که آنچه ضرورت دارد، درک موقعیت حساس زمانی و مکانی است که در آن قرار گرفته ایم تا با شناخت این موقعیت بتوانیم از مجموعه بزرگ شهرداری تهران در جهت خدمت رسانی به شهروندان صیانت نماییم.
کتانباف همچنین ضمن تقدیر از مهندس فیضی و تمام مجموعه بازرسی اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد یک ارتباط خوب و مثبت بین تمام بخش های سازمان بازرسی، کارهای موثر و موفقی ارائه و انجام شود.
استاندارد سازی فرآیندها، هوشمند سازی و استفاده از نیروهای متخصص از اقدامات موثر سازمان بازرسی
حسین رحمت جانشین سابق سامان بازرسی نیز در این مراسم از مهندس فیضی به عنوان مدیری با توان و استراتژیک نام برد و اولین اقدام ایشان را در سازمان بازرسی، توسعه ساختار سازمان در تمام نقاط شهرداری بیان کرد.
رحمت استاندارد سازی فعالیت ها در بازرسی را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: ما توانستیم با توجه به دستورالعمل های مشخص شده و با استاندارد سازی فرآیندها، تقویم بازرسی را تدوین نموده و طی سالهای بعد آن را تکمیل کنیم.
وی گام بعدی را رفتن به سمت بازرسی مجازی و هوشمند بیان کرد و افزود: با تلاشهای صورت گرفته، چک لیست هایی تهیه شد تا بر اساس آن گزارشات ارائه شده به صورت سیستمی باشد، به گونه ای که نقش بازرس به حداقل برسد.
وی دانش محور بودن بازرسی را از دیگر نکات قابل اهمیت دانست و ابراز داشت: امروز افتخار می کنیم که سازمان بازرسی جزو مجموعه هایی می باشد که از بالاترین سطح علمی برخوردار است و نیروهایی که دراین مجموعه فعالیت می کنند، افرادی متخصص و کارشناس می باشند.
ارتقاء مجموعه ها در گرو نظارت و بازرسی صحیح است
دکتر نادر نوروزی جانشن جدید سازمان بازرسی نیز در این نشست ارتقاء مجموعه ها و سیستم ها را در گرو نظارت و بازرسی صحیح دانست و تصریح کرد: بازرسان و کسانی که در این مجموعه فعالیت می کنند باید دارای ویژگی های خاصی همچون دقت نظر، حوصله، سعه صدر و علم به موضوعات باشند که خوشبختانه جناب آقای مهندس فیضی از تمام این ویژگی ها برخوردار بود و توانست مجموعه ای را ساماندهی نماید که موجب ارتقاء و توفیق در بخش های عملیاتی و اجرایی شهرداری شده است .
نوروزی گفت: اگر امروز شهرداری توانسته است به اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده است دست یابد و رضایت مردم را به دست آورد، حتما بازرسی در این حوزه نقش موثری را داشته است.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام و مسلمین سید مهدی طباطبایی از علما فرهیخته دینی در این نشست با اشاره به درس های عاشورا و راه امام حسین (ع) و یارانش به ذکر مصائب عاشورا ، رشادتها و ایثار یاران صدیق ابا عبدالله پرداخت و توجه به درس های نهضت عاشورا را امر مهم دانست و افزود : امروز همه ما در هر لباس و جایگاهی باید از عبرتهای عاشورا درس بگیریم و در بکارگیری آن در حوزه های کاری و شخصی کوشا و پایبند باشیم.
برپایه این گزارش در این مراسم از زحمات رییس و جانشین سازمان بازرسی از طرف معاونین ، مدیران و کارکنان سازمان بازرسی تقدیر بعمل آمد و همچنین از  منصور حیدری مشاور عالی پیشین سازمان بازرسی تقدیر گردید.
گفتنی است سعادتمند معاون سازمان بازرسی در حوزه حمل و نقل و ترافیک به نمایندگی از معاونین سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه