اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149685500

مدیریت سبز هزینه های صنعت گردشگری را کاهش می دهد

کد: 13950713149685500

https://goo.gl/3YqLjq

، تهران , (اخبار رسمی): ذی نفعان در صنعت گردشگری در ایران هنوز به ملاحظات مدیریت سبز به عنوان یک بحث لوکس نگاه می کنند درحالیکه به گفته سرایداریان اولین هدف مدیریت سبز صرفه اقتصادی و سپس مسائل زیست محیطیست.

مدیریت سبز هزینه های صنعت گردشگری را کاهش می دهد

مجید سرایداریان، رییس انجمن مدیریت سبز ایران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره زمینه های توجه به مدیریت سبز در صنعت گردشگری گفت: در انجمن مدیریت سبز ایران در قالب شورایی به نام تاسیسات گردشگری و با حضور اعضایی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فعالان حوزه هتلداری، مدیریت سبز در صنعت گردشگری به طور حرفه ای دنبال می شود.

سرایداریان گفت: مدیریت سبز در کل زنجیره گردشگری دنبال می شود. اقامت و هتلداری به طور خاص در محیط زیست اثرگذار است. مصرف منابع انرژی از جمله آب با توجه به کم آبی های اخیر در کشور از حوزه های پر اهمیت در این زمینه است.  مدیریت سبز صنعت گردشگری سال هاست در کشورهای دیگر آغاز شده است اما در ایران مغفول مانده است. اثرات زیست محیطی صنعت گردشگری در ایران بسیار زیاد است. زباله های زیادی در اماکن اقامتی تولید می شود. انرژی را بهینه مصرف نمی کنیم  و قیمت تمام شده سفر در ایران به دلیل قیمت بالای هتل ها که بیش از هر چیز ناشی از عدم توجه به ملاحظات مدیریت سبز است، افزایش یافته است.

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، رییس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به اینکه هتل های های معتبر ایرانی خدمات را با کیفیت پایینی عرضه می کنند گفت: باید رویکردمان نسبت به مقوله مدیریت سبز و رعایت ملاحظات آن در صنایع مختلف از چمله صنعت گردشگری را تغییر دهیم. اعمال ملاحظات مدیریت سبز به معنی افزایش هزینه هتلداران نیست بلکه در مدیریت سبز اولویت با نگاه اقتصادی است و بعد زیست محیطی اما اقدامات تحقق اهداف اقتصادی و محیط زیستی در این حوزه یکپارچه پیش می رود.

سرایداریان با اشاره به اینکه مکان یابی هتل ها در حوزه مدیریت سبز معنی می شود گفت: ساخت هتل ها چه در طبیعت و چه در شهرها  دارای اثرات زیست محیطی است و باید در این حوزه به ملاحظات GREEN BUILDING توجه کنیم.  هتل ها به ظاهر لوکس ساخته می شوند اما به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم هزینه هایی را به جامعه تحمیل می کنند. با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید شرکت ها را در هتل سازی و ساخت مراکز اقامتی بزرگ به سمت اعمال ملاحظات مدیریت سبز با هدف صرفه جویی اقتصادی و کاهش آسیب های محیط زیستی هدایت کنیم.

رییس انجمن مدیریت سبز ایران در ادامه با اشاره به اینکه قدم اول در هدایت شرکت ها فرهنگ سازیست گفت: ما دراعمال ملاحظات مدیریت سبز نیازمند تغییر نگاه سرمایه گذاران و ذی نفعان در این حوزه هستیم. گام اول این است که در این زمینه شفاف سازی کنیم. متاسفانه هنوز مدیران و سرمایه گذاران صنعت گردشگری ملاحظات مدیریت سبز را به عنوان مباحث لوکس در نظر می گیرند در حالیکه استانداردهای ساختمان سازی و رعایت این نکات می تواند منجر به افزایش سود دهی کسب و کار آن ها شود. در کشورهای توسعه یافته توجه به این ملاحظات تبدیل به یک الزام شده است و اصل اول در استفاده از منابع ،استفاده سبز از آن است.  ایران به طور طبیعی در حوزه سرمایه گذاری در این زمینه عقب تر از  دیگر کشورهاست اما در حال حاضر زمان مناسب تمرکز بر مدیریت سبز صنعت گردشگری فرا رسیده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]