اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149755431

پس از برجام روی داد

اجرایی شدن 29طرح با سرمایه گذاری خارجی

کد: 13950713149755431

https://goo.gl/sfBjgl

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 82 تفاهم نامه در حوزه صنعت و معدن توسط سرمایه گذاران خارجی پس از برجام امضا و وارد قرارداد شده که 29 فقره آن تا کنون اجرایی شده است.

اجرایی شدن 29طرح با سرمایه گذاری خارجی

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت؛ افروز بهرامی  معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با اعلام این خبر، افزود : نخستین طرح با سرمایه گذاری خارجی و تولید کننده انواع شیرآلات کنترلی و هوشمند صنایع نفت و گار و پتروشیمی چندی پیش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه  بیش از 2 میلیارد دلارسرمایه گذاری خارجی تا پایان امسال در کشور انجام خواهد شد گفت: یک میلیاردو 300 میلیون دلار از این مبلغ  در بخش های صنایع پایین دستی پتروشیمی، طرح های فولادی، آهن اسفنجی، روغن موتور، مواد شوینده تاکنون محقق شد . 
بهرامی با اشاره به اینکه چین، هند، آلمان، کره جنوبی و ایتالیا عمده ی کشورهایی که در این مدت سرمایه گذاری مستقیم در کشور انجام داده اند افزود: با توجه به فضای مثبت ایجاد شده در کشور پس از برجام در صدد هستیم تا میزان سرمایه گذاری خارجی به بیش از 5 میلیارد دلار برسد.

 مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم چنین از کاهش ریسک عدد  سرمایه گذاری خارجی کشور از 7 به 6 خبر داد و تصریح کرد:درراستای انجام شفاف سازی اطلاعات تاکنون 13 حوزه سرمایه گذاری  مشخص شد و  400 طرح سرمایه گذاری نیز در اختیار سرمایه گذاری خارجی قراگرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید