اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149785431

در دیدار نعمت زاده با وزیر صنایع بنگلادش تاکید شد :

بهبود روابط بانکی و لجستیکی اولویت نخست تجارت

کد: 13950713149785431

https://goo.gl/DkXolQ

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بنگلادش با هدف توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با یکدیگر دیدار کردند.

دو طرف بر توسعه مبادلات تجاری تاکید کردند

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت  ، در این دیدار دو طرف بر لزوم ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه روابط اقتصادیو تجاری تاکید کردند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این دیدار گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و بنگلادش 100 میلیون دلار است که از این میزان 60 درصد مربوط به صادرات کشورمان به بنگلادش تعلق دارد.

محمد رضا مودودی با بیان اینکه در بخش های محصولات شیمیایی ، LPG ،  اوره ، صنعت پتروشیمی ،  صنایع غذایی و کپسول گاز و همچنین سیمان و کلینکر و قیر خواهان گسترش روابط تجاری هستیم افزود: بهبود روابط تجاری دو کشور ایران و بنگلادش نیاز به ایجاد زیر ساختهایی از قبیل  روابط بانکی دارد،  تا بتوانیم روابط بانکی  را از لحاظ کارگزاری بانکی انجام دهیم و نیز بحث های لجستیک تا بتوانیم خطوط منظم را فعال کنیم.
وی  با اشاره به اینکه  طرف بنگلادشی تمایل داردبا سرمایه گذاری مشترک درچابهار در زمینه تولید اوره همکاری کند  تصریح کرد: هم اکنون ما به این کشور محصولات شیمیایی قیر و سیمان صادر می کنیم و در مقابل کنف و  منسوجات را وارد می کنیم.
مودودی  با بیان اینکه فراهم شدن زیر ساخت ها و گشایش LC ظرفیت همکاریهای دو جانبه افزایش خواهد داد گفت: بنگلادش ظرفیت 10 میلیون تن واردات کلینکر از ایران را دارد و برای حوزه قیر و اوره و محصولات پلیمیری و کپسولهای گاز و LPG  نیز اعلام نیاز کرده اند  و ما نیز باید از ظرفیت صادراتی به این کشور استفاده کنیم.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار