اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150255609

رئیس سازمان فضایی ایران:

سه ماهواره ظرف امسال و سال آینده پرتاب خواهند شد

کد: 13950713150255609

https://goo.gl/tWa4t9

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب سه ماهواره ظرف امسال و سال آینده خبر داد و گفت: در صورت پیشبرد مناسب امور، تا پایان سال بعد 3 پرتاب خواهیم داشت.

سه ماهواره ظرف امسال و سال آینده پرتاب خواهند شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان فضایی ایران ،بهرامی با بیان این که، تمام فعالیت های فضایی در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف می شوند، ادامه داد: ماهواره دوستی پس از بازنگری های فنی، آماده پرتاب است و قرارداد پرتاب آن با پرتاب کننده داخلی هم تنظیم و تا پایان سال جاری پرتاب خواهد شد.

وی در خصوص ماهواره امیرکبیر با عمر بین یک تا دو سال از تست نهایی و سر هم بندی مدل کیفی آن خبر داد و افزود: ماهواره مخابراتی ناهید یک توسط پژوهشگاه فضایی تهیه و در مرحله نهایی قراردارد،‌ و قرارداد ماهواره ناهید دو هم با این پژوهشگاه در حال نهایی شدن است.
رئیس سازمان فضایی ایران، همچنین به قرارداد این سازمان با دانشگاه علم و صنعت در زمینه پروژه ظفر اشاره کرد و گفت: این قرارداد به دلیل تغییر و تحولات نیازمند بازنگری است.
 بهرامی پارس یک را هم اولین ماهواره حرفه ای سنجشی کشور عنوان کرد و گفت: این ماهواره عمری بین سه تا چهار سال دارد و با توجه به این که پروژه بزرگی است، در حال تهیه اسناد مناقصه هستیم تا به کنسرسیومی سپرده ‌شود و از تمام توان داخل جهت ساخت آن بهره برد.
وی در ادامه با برشمردن مزایای مرکز داده فضایی ماهدشت در گردآوری تصاویر سنجش از دور، ابراز امیدواری کرد که این مرکز که با توان داخلی ایجاد شده در دهه فجر افتتاح شود.
دکتر بهرامی از تهیه نقشه جامع مرکز سنجش از دور ماهدشت نیز خبر داد و گفت: قرار است در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز این مرکز دیده ‌شود.
معاون وزیر ارتباطات تجهیز و آماده سازی مرکز قشم به عنوان مرکز کنترل پرتاب‌های داخلی را یکی دیگر از فعالیت های سازمان برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی جهت ایجاد دو ایستگاه کنترل ماهواره در شمال و شرق کشور هم در دستور کار قرار دارد.
وی تامین ماهوارهای سنجشی و مخابراتی عملیاتی مورد نیاز داخل را سیاست دولت برشمرد و گفت: مذاکرات فشرده ای پس از برجام با اپراتورهای مطرح جهانی در عرصه تامین ماهواره‌ مخابراتی صورت گرفته که به خوبی در حال پیشرفت است و انتظار داریم تا پایان سال اولین مرحله انعقاد قرارداد را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: کنترل و بهره‌برداری از این ماهواره ها که با مالکیت ایرانی است در داخل خواهد بود.
دکتر بهرامی همچنین از برنامه های این سازمان جهت خدمت به استفاده کنندگان از خدمات فضایی خبر داد و گفت: این سازمان تفاهمنامه هایی با سازمانهای مختلف بهره بردار از داده های فضایی دارد که خوشبختانه دو پروژه جهت تهیه نقشه تراکنش اراضی کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی تعریف  و در حال انجام است.
وی با تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های سازمان از تمام سازمان های بین المللی خواست از آمیختن مباحث فنی با مسایل سیاسی پرهیز کرده و به ارتباطات خود با سازمان در قالب فعالیت های صلح آمیز ادامه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]