اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150715831

در حوزه معدن و صنایع معدنی روی داد:

برنامه سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری

کد: 13950713150715831

https://goo.gl/Ub6HZv

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر صنایع معدنی ایمیدرو گفت: برنامه سرمایه گذاری کشور برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به حدود 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

برنامه سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد آقاجانلو با بیان این مطلب اظهار داشت: از مهمترین فعالیت های سرمایه گذاری برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در کشور شامل زنجیره «فولاد» حدود 30 میلیارد دلار، «آلومینیوم» 10 میلیارد دلار، «معادن» 7 میلیارد دلار و «مس» 3 میلیارد دلار خواهد بود.

مدیر صنایع معدنی ایمیدرو با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی به بخش فولاد اختصاص دارد، تصریح کرد: حدود 15 درصد این زنجیره، مربوط به بخش فلزات پایه (base metals) است.

وی ادامه داد: آمارهای صادرات و واردات سال گذشته کشور نیز نشان می دهد سهم بخش فلزات پایه در «صادرات» 13 درصد و در «واردات» 10 درصد از زنجیره کلی معادن و صنایع معدنی کشور را شامل می شود. 

آقاجانلو با اشاره به مزیت های نسبی بخش معدن و صنایع معدنی ایران، خاطرنشان کرد: جذابیت های کشورمان از نظر منابع طبیعی نظیر معادن و انرژی، نیروی انسانی تحصیل کرده و ارزان قیمت، بازار بزرگ داخلی و منطقه ای، زیرساخت های مناسب، امنیت، قوانین حمایتی از سرمایه گذاری و نیز دستیابی به مناطقی با حداقل های مالیاتی، فضای مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری در این بخش فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: ایمیدرو و شرکت های تابعه با اذعان به این واقعیت، برنامه سرمایه گذاری و افزایش  ظرفیت تولید کشور را با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار داده و توانسته در بخش های مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم، مس، طلا و غیره، سرمایه گذاران خارجی را جذب کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایمیدرو

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بموجب ماده 6 قانون تاسیس وزارت صنایع و معادن مصوب 1379/10/6 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده مذکور به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای طرحهای اکتشافی تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید