اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151366033

طرح تفکیک و بازیافت زباله به مدارس ابتدایی می آید

کد: 13950714151366033

https://goo.gl/aWJZuS

، تهران , (اخبار رسمی): طرح تفکیک پسماند و بازیافت زباله در راستای اجرای کمپین آسمان آبی-زمین پاک در کلیه مدارس ابتدایی منطقه 21 همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اجرا شد.

طرح تفکیک و بازیافت زباله به مدارس ابتدایی می اید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، جمال بافرانی شهردار این منطقه ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت : همزمان با روزهای آغازین بازگشایی مدارس در منطقه 21 ، اداره پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به توزیع مخزن ، بروشور و نایلون آبی در مدارس و همچنین ارایه سرویس های خدماتی لازم توسط خودروهای جمع آوری پسماند به مدارس کرده است.

وی افزود : آموزش و تشویق خانواده‌ها و ارتقای فرهنگ شهروندی به منظور جداسازی زباله از مبداء ، یکی از گام‌های اولیه در مدیریت پسماند شهری است و با توجه به اهمیت موضوع ، لازم است همه دست به دست دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد .

به گفته این مقام مسئول : هدف از انتخاب دانش‌آموزان برای آموزش تفکیک پسماندهای خشک استفاده از ظرفیت‌های یادگیری دانش‌آموزان و اثرگذاری آنها بر روی والدین در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست بوده است .  

وی با بیان اینکه آموزشگران ضمن حضور در درب منازل شهروندان و دانش آموزان مدارس ابتدایی اقدام به آموزش آنها می کنند ، تصریح کرد : طی اجرای طرح تفکیک زباله ، آموزشگران با اهدای سطل های تفکیک زباله و بروشورهایی در رابطه با فرهنگ بازیافت زباله از مبداء به دانش آموزان و شهروندان این منطقه در خصوص انجام طرح فوق توضیحات لازم را به آنها ارائه می دهند .

شهردار منطقه 21 استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای آموزش جداسازی پسماندهای شهروندان امری ضروری دانست و گفت : سعی ما بر این است که از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای هر چه بهتر طرح آسمان آبی، زمین پاک بهره گیریم که آموزش چهره به چهره از تاثیرگذارترین بخش های اجرای این طرح به‌شمار می‌آید .

وی گفت : طرح تفکیک زباله از مبدا راهکار بسیار مهمی است که برای رفع معضل پسماندهای شهری و افزایش بهداشت محیط به شهروندان مخازن پلاستیکی آبی رنگ 60،120 و 240لیتری به شهروندان  مشارکت کننده نیز در همین راستا تحویل می شود .

بافرانی در پایان با بیان اینکه بازیافت پسماندها به کاهش تولید زباله ، حفظ منابع زیست محیطی ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش گازهای گلخانه‏ای و تغییرات آب و هوایی و کاهش هزینه‏ها کمک می‏کند ، اذعان داشت : با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم که مصرف ظروف یک‌بارمصرف در این روزها بیشتر می شود ، ضروری است کلیه شهروندان نسبت به جمع آوری به موقع  این ظروف اقدام و به چهره بصری پایتخت کمک کنند .

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه