اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151465809

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد:

لزوم همکاری پایداردانشگاه‎ها با شرکت‎های داخلی

کد: 13950714151465809

https://goo.gl/hGE2bR

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دیدار با مدیران و روسای دانشگاه های کشور بر لزوم همکاری نزدیک بین دانشگاه های داخل و مشاوران خارجی در حوزه مطالعات برای انتقال دانش تأکید کرد.

لزوم همکاری پایداردانشگاه‎ها با شرکت‎های داخلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همراه ابراهیم علوی طالقانی، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت صبح روز 13 مهرماه 95، در نشستی با مدیران و روسای دانشگاه های کشور که در محل وزارت علوم برگزار شد در ارتباط با چالش های همکاری بین صنعت نفت و دانشگاه به مذاکره پرداختند.

کاردر در این جلسه با بیان اینکه باید در راه ایجاد همکاری بین صنعت و دانشگاه ثابت قدم بود، گفت: به طور یقین در این مسیر مسائل و مشکلاتی وجود دارد اما باید با صبر و حوصله راهکارهایی برای این مسائل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در قراردادهای جدید نقش عالیه و نظارتی را دارد عنوان کرد: دانشگاه ها برای گسترش همکاری ها نباید صرفا به ستاد شرکت ملی نفت و شرکت های تابعه اکتفا کنند و باید همکاری خود را با شرکت های E&P تأیید شده وزارت نفت نیز تقویت کنند و برای انتقال دانش و فناوری از آن ها هم بهره بگیرند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین به متن قراردادهای جدید اشاره کرد و گفت: همانطور که شرکت های ایرانی باید با یک شریک خارجی پروژه هایی را که در قالب قراردادهای جدید ارائه می شود، راهبری کنند، بهتر است دانشگاه ها هم در فعالیت های مشاوره ای با مشاوران خارجی ارتباط بگیرند و با آنها فعالیت کنند.

وی همچنین ایجاد یک بستر پایدار برای همکاری بین صنعت و دانشگاه را مهم دانست و گفت: نباید این بستر ایجاد شده موقت باشد و باید به گونه ای عمل کنیم که در آینده پس از ما نیز این همکاری تداوم داشته باشد و این بستر به یک فرهنگ بین دانشگاه و صنعت تبدیل شود.

تبادل تفاهم‎نامه 10 ساله با سازمان برنامه

ابراهیم علوی طالقانی، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های گسترده ای که بین دانشگاه و صنعت نفت انجام شده است گفت: این اقدامات هرچند که پس از دوران صد ساله فعالیت صنعت نفت شکل می گیرد اما گام بلندی به شمار می رود و امیدواریم به فرهنگی در این زمینه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دشواری هایی در همکاری بین صنعت و برخی شرکت ها وجود داشته است، گفت: از آنجا که در برخی شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران، ساختار لازم برای انجام تمام فعالیت های پژوهشی وجود دارد برای برون سپاری این فعالیت ها مشکلات بوروکراسی به میان می آید که کار را دشوار می کند اما راهکارهایی برای تسهیل آن وجود دارد.

طالقانی به وجود فرهنگ برون سپاری در شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: با تبادل تفاهم نامه 10 ساله با سازمان برنامه بستر لازم برای همکاری پایدار با دانشگاه ها فرآهم شده است.

وی بر ضرورت ارائه طرح پیشنهادی تیمی برای طرح های وزارت نفت تأکید کرد و گفت: نباید طرح های پیشنهادی که ارائه می شود شخص محور باشد و یک دانشجو به تنهایی طرح را ارائه دهد بلکه باید به صورت تیمی و با همراهی یک دانشگاه ارائه شود.

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران همچنین شرکت نفت را عامل بسترسازی همکاری بین دانشگاه و صنعت نفت دانست و گفت: شرکت نفت نباید به این پروژه های مشترک به عنوان یک پروژه و یک طرح نگاه کند بلکه باید نگاه بلند مدت داشته باشد و به تقویت همکاری بین دو طرف کمک کند.

آمادگی دانشگاه برای همکاری همه جانبه با صنعت نفت

وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با اذعان به اینکه همکاری دانشگاه و صنعت نفت در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در حوزه مطالعات داشته است، گفت: دانشگاه آمادگی دارد به صورت همه جانبه با صنعت نفت همکاری کند تا پایه همکاری دانشگاه و صنعت گذارده شود.

وی از پروژه های مطالعاتی که از سوی دانشگاه ها برای صنعت نفت انجام شده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پروژه های مطالعاتی بسیاری برای شرکت هایی همچون نفت فلات قاره ایران و شرکت مهندسی و توسعه نفت انجام شده و نتایج آن نیز به کار گرفته شده است.

احمدی به تمایل موسسات مشاوره ای بین المللی برای همکاری در زمینه مطالعات مخازن صنعت نفت با دانشگاه های ایران اشاره کرد و گفت: موسسات مشاوره ای بین المللی مطرح که در مورد همکاری دانشگاه و صنعت نفت اطلاع پیدا کرده اند با وجود محدودیت ها برای همکاری در این حوزه ابراز تمایل کرده اند.

وی بر لزوم حمایت صنعت نفت از این همکاری ها اشاره کرد و گفت: از آنجا که هنوز در ابتدای راه این همکاری ها هستیم لازم است صنعت از این مقوله حمایت کند تا بستر به طور کامل ایجاد شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته