اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950716152365431

افزایش تولید و کاهش واردات سیگار

کد: 13950716152365431

https://goo.gl/hPzW6F

، تهران , (اخبار رسمی): تولید سیگار در کشور از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه 75 درصد افزایش و واردات سیگار نیز در همین مدت 53 درصد کاهش یافت.

افزایش تولید و کاهش واردات سیگار

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشورگفت: 14.8 میلیارد نخ تا پایان مرداد ماه در کشور سیگار تولید شد و این در حالی است که سال گذشته در همین مدت 8.5 میلیارد نخ تولید شده بود.

علی اصغر رمزی  با اشاره به واردات  2.82 میلیارد نخ سیگار در همین مدت به کشور، افزود: سال گذشته در همین مدت 6 میلیارد نخ سیگار وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه آمارهایی که در خصوص تولید , واردات و قاچاق سیگار در رسانه ها توسط افراد مختلف مطرح گردیده است، صحیح نیست گفت: مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور بر اساس قانون و مصوبه دولت تنها مرجعی که مسئول نظارت و کنترل تولید و واردات محصولات دخانی است و تمامی 10 کارخانه تولید سیگار در کشور موظف به اعلام آمار تولید ماهیانه خود به این مرکز میباشد.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به اینکه واردات سیگار نیز صرفا با مجوز این مرکز امکان پذیر و تنها مرجع رسمی اعلام آمار تولید و واردات این مرکز است افزود: حتی گمرک ایران که آمار واردات سیگار را اعلام می نماید آمار را به کیلو ثبت و اعلام می نماید در حالی که این مرکز آمار را به  نخ سیگار و به تفکیک نوع برند و سایر مشخصات سیگار ثبت مینماید.

رمزی  با بیان اینکه بر اساس فرمول تولید بعلاوه واردات منهای مصرف ، قاچاق سیگار برآورد می شود گفت: باتوجه به مصرف 55 میلیارد نخ سیگار در سال که وزارت بهداشت اعلام نموده است میزان مصرف 5 ماهه 23 میلیارد نخ است و در صورت جمع تولید و واردات 5 ماهه که 17.6 میلیارد نخ است، برآورد قاچاق سیگار 5.4 میلیارد نخ می باشد که حدود 24 درصد مصرف را شامل می شود.

وی تصریح کرد: که در 5 ماهه اول سال 94 برآورد قاچاق 8.4 میلیارد نخ بوده که 37 درصد مصرف را شامل می شد و امسال شاهد کاهش 35 درصدی حجم قاچاق نسبت به سال گذشته هستیم.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت همچنین در خصوص تشدید مبارزه با قاچاق سیگار اعلام نمود: در صورتی که افراد دارای مجوز توزیع کشوری و استانی ازاین مرکز، به عرضه سیگار و محصولات دخانی قاچاق اقدام کند، علاوه بر اعمال مجازات های قانونی توسط سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع ذیصلاح،  این مرکز نیز نسبت به ابطال دائمی مجوز توزیع کشوری یا استانی این افراد اقدام خواهد نمود.

وی گفت: در طرح جدید مبارزه با قاچاق سیگار در بازار مولوی نیز به محض دریافت حکم محکومیت و اثبات توزیع کالای قاچاق توسط این افراد مجوز آنها بطور دائم ابطال خواهد شد.  

رمزی  همچنین با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه  ( تبصر 3 ماده 102 ) برای دولت مبنی بر اینکه تا پایان برنامه باید واردات به صفر برسد و واردات با همان برند اصلی تبدیل به تولید در داخل کشور شود اعلام نمود که بخش قابل توجه ای از این تکلیف قانونی با استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی موجود و یا ایجاد واحد تولیدی جدید به مرحله اجرا درآمده است. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]