اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950716152435431

پس از سالها روی می دهد

تهران میزبان کمیسیون مشترک ایران و ویتنام

کد: 13950716152435431

https://goo.gl/rPtX08

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت در هانوی از گسترش روابط اقتصادی، بانکی، مالی ، گردشگری و بازرگانی میان دو کشور ایران و ویتنام خبر داد.

تهران میزبان کمیسیون مشترک ایران و ویتنام

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده که رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز هست در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: خوشبختانه در این سفر ملاقات های بسیار خوب و ثمر بخشی با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس کل حزب کمونیست و مقامات ارشد مختلف این کشور انجام شد که در هر یک از این دیدارها توافقات و تفاهمات خوبی در راستای تقویت گسترش همکاری های اقتصادی، بانکی، مالی، گردشگری و بازرگانی دو کشور بعمل آمد. 

مهندس نعمت زاده افزود: بنده نیز در این فاصله چندین جلسه به صورت جداگانه با وزیر صنعت و تجارت این کشور و برخی دیگر از مقامات ویتنامی داشتم که در این جلسات برخی دیگر از اقایان وزرا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و تعدادی از تجار و بازرگانان هر دو کشور حضور داشتند. 
نعمت زاده با تاکید براینکه آینده روابط دو کشور بسیار روشن است گفت:  یکی از مشکلات اصلی در گسترش روابط دو کشور نبود رابطه و تعاملات بانکی مستقیم بود که خوشبختانه دری این سفر با حضور دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی، هر دو بانک مرکزی ایران و ویتنام تفاهم نامه هایی را به همراه جزئیات امضا کردند تا کمیته مشترکی بین تهران و هانوی تشکیل شود و ما امیدواریم هرچه سریعتر روابط بانکی دو کشور بتواند بخش خصوصی را نسبت به سرمایه گذاری و ورود به عرصه تعاملات بازرگانی و تجاری با طرف ویتنامی و بالعکس امیدوار و فعال کند.  
رئیس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام با تاکید براینکه ظرفیت ارزشمندی برای افزایش حجم تبادلات دو کشور وجود دارد گفت: هم اکنون حجم تبادلات تجاری کشور نهایتا به 390 میلیون دلار می رسد که در دیدار رئیس جمهوری با همتای ویتنامی توافق شد حجم این تبادلات به دو میلیارد دلار در سال برسد .
نعمت زاده با بیان اینکه ویتنام کشوری است که به سرعت به بازارهای جهانی متصل می شود و دارای رشد اقتصادی 6 تا 7 درصدی است گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی در این کشور 20 میلیارد دلار است. ما امیدواریم با توجه به اینکه روابط سیاسی خوبی میان دو کشور حاکم است این مناسبات را در حوزه اقتصادی نیز تسری دهیم و با کمک بخش خصوصی و با تسهیل در رفت و آمد مقامات و تجار که قرار است با تسهیل در صدور روادید محقق شود این مهم را به اجرا در آوریم. 
وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین از برگزاری نشست مشترکی با طرف ویتنامی در خصوص برقراری پرواز مستقیم میان تهران و هانوی خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای گشترش تعاملات میان ایران و ویتنام بحث گردشگری است و در همین راستا ما در تلاش هستیم که برای تسهیل و رونق بخشی به صنعت گردشگری خط پرواز مستقیم میان تهران ـ هانوی را راه بیندازیم که این امر کمک زیادی به این صنعت می کند. 
نعمت زاده در پاین گفت : با مذاکراتی که با طرف ویتنامی انجام داده ایم مقرر شد کمیسیون مشترک ایران و ویتنام نیز که مدتها بودتشکیل نشده بود تا قبل ازپایان سال میلادی برگزار شود. 
به گفته نعمت زاده مقرر شده است تا نهمین کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در تهران تشکیل شود تا در این کمیسیون روند اجرایی شدن توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور بررسی و دنبال شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار