اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152866033

در مراسم روز تهران مطرح شد؛

کم آبی مهم ترین بحران شهر تهران است

کد: 13950717152866033

https://goo.gl/lCMxoX

، تهران , (اخبار رسمی): استاد عبدالله انوارنویسنده و تاریخ پژوه ایران در مراسم "روز تهران ،پایتخت ایران اسلامی " که از سوی شهرداری منطقه 11 در نگارستان شهر برگزار شد؛ کم آبی را مهم ترین بحران شهر تهران عنوان کرد

کم آبی مهم ترین بحران شهر تهران است

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11؛ به مناسبت 14 مهر که چندی پیش از سوی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان "روز تهران،پایتخت ایران اسلامی " نامگذاری شد؛ به همت شهرداری منطقه11 و با حضور اساتید تهران پژوه از جمله نصراله حدادی ، عبدالله انوار ، هایده لاله ، جمعی از تاریخ پژوهان و شهرام گیل آبادی مدیر کل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از کتاب " محله های مردمی تهران " نگارش مینا سعیدی شهروز؛چاپ "انتشارات معین" در نگارستان شهر رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم «نصراله حدادی» تهران شناس با تعریف از ویژگی های شهر تهران و نام بردن از بزرگانی مثل مرشد چلویی ،مرحوم ملک ، حاج آقا شمشیری و... برای حضار سخنرانی کرد وبه بسیاری از عناصر بومی و فرهنگی رایج در تهران قدیم که این روزها در حال فراموش شدن است؛ اشاره داشت.
بحران بی آبی و کاهش آب های زیر زمینی که تبعات آن نشست زمین در بیشتر محله های شهر تهران است؛ از دیگر نکاتی بود که
«استاد عبدالله انوار » نسخه شناس ، نویسنده و پژوهش گر در این مراسم یاد کرد و گفت :« مهم ترین بحران تهران در آینده نزدیک بی آبی است . چرا که متاسفانه مسیر سه سد مهم جاجرود، لار و کرج به روی شهر بسته است . از طرفی آب های ذخیره شده در این سدها برای 4 میلیون نفر پیش بینی شده بود. اما امروز تهران جمعیتی بیش از این دارد.همین باعث مصرف آب های زیر زمینی و خورده شدن زمین است. که این در دراز مدت باعث نشست زمین در شهر تهران می شود.»
این مراسم با تقدیر از اساتید تهران شناس و بازدید از نمایشگاه عکس های طهران قدیم که در نگارستان شهر دایر شده است ؛ به پایان رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه