اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152876033

پایتخت یک موزه بزرگ ناشناخته است

کد: 13950717152876033

https://goo.gl/jGwABg

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: متاسفانه مدیریت در شهرهای بزرگ همانند یک توپ 40 تکه شده است به طوری که اگر مدیر یا مسئولی در حیطه وظایف خود کم آورد توپ را به زمین دیگری پاس می دهد و شانه خالی می کند.

پایتخت یک موزه بزرگ ناشناخته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تهران شهرام گیل آبادی در نشست روز تهران که در نگارستان شهر واقع در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه تهران یکی از شهرهایی است که به آن علاقمندم، اظهار کرد:می توانم ادعا کنم در کوچه به کوچه این شهر پیاده قدم زده ام و بیش از 90 درصد آن را می شناسم. گیل آبادی با اشاره به اینکه در زمان گذر از کوچه پس کوچه های شهر در خانه های شهروندان را می زدم و با آنها گفتگو می کردم، اضافه کرد:تهران یک موزه ناشناخته است که حکمت در کوچه پس کوچه های آن جاری است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگانی همانند مرحوم جعفر شهری از حکمت هایی که در کوچه پس کوچه های شهر جاری بود، رازگشایی کردند، عنوان کرد: همه باید به فکر باشیم تا زیست شهری را بهتر کنیم. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه اگر امروز زنگ صدای مرحوم علامه در بازار گرم است از تلاش پژوهشگرانی همچون استاد انوار است، اضافه کرد: امیدوارم که قدر این شهر سترگ و جدی که موزه ای بزرگ و ناشناخته است را بدانیم و به توسعه روزافزون زیست شهری آن کمک کنیم.

گیل آبادی به مرحوم حمید عاملی اشاره کرد و گفت: با مرحوم عاملی به بلوار کشاورز که تفرجگاهی برای شهروندان بود و آبی در آن روان، می رفتیم، او معتقد بود که آب یعنی آبادانی این در حالی است که اگر ما نیز دیدمان را اصلاح کنیم به این مهم خواهیم رسید.رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه ماندگاری و هویت یک شهر بسته به وجود آب است، عنوان کرد: داشتن آب نیز بسته به تدبیر ما است که امیدوارم با تشکیل مدیریت یکپارچه شهری، شهرداری ها در بخش آب هم بتوانند به تصمیم برسند و تصمیم گیری کنند در غیر این صورت معلوم نیست بی تدبیری ما را به کجا خواهد برد.

گیل آبادی به عدم وجود مدیریت شهری اشاره کرد و گفت:معلوم نیست عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری چه بلایی بر سرمان خواهد افتاد.

وی افزود:متاسفانه مدیریت در شهرهای بزرگ همانند یک توپ 40 تکه شده است به طوری که اگر مدیر یا مسئولی در حیطه وظایف خود کم آورد توپ را به زمین دیگری پاس می دهد و شانه خالی می کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «محله های مردمی تهران» از استادان حاضر در جلسه تقدیر شد. همچنین در طی این مراسم اساتید حوزه تهرانشناسی، نسخه شناسی و باستان شناسی در زمینه تهران و محله های قدیمی آن و البته بزرگان شهر صحبت کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه