اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155615809

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد

جذب سرمایه وفناوری روز برای صیانت ازتولید پایدار

کد: 13950718155615809

https://goo.gl/V9xSt6

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جمع روسای حراست صنعت نفت تاکید کرد: برای صیانت از تولید پایدار چاره‎ای جز جذب سرمایه و فناوری روزآمد نداریم.

جذب سرمایه وفناوری روز؛برای صیانت ازتولیدپایدار

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شزکت ملی نفت، علی کاردر، در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید حراست شرکت ملی نفت عنوان کرد: حرکت در مسیر افزایش تولید به روزانه چهار میلیون بشکه نفت را با جدیت دنبال می کنیم و به دنبال آن، افزایش این رقم به 5,2 میلیون بشکه در پایان برنامه ششم توسعه برایمان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که باید تمام توان خود را برای تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت و صیانت از این میزان تولید به کارگیریم، خاطرنشان کرد: کار در این صنعت مقدس است و کارکنان نفت باید فارغ از هجمه‌ها، در این فعالیت مقدس به بهترین شکل ایفای نقش کنند.

لزوم جذب سرمایه خارجی برای تحقق برنامه ششم توسعه

وی به هدف تولید 5 میلیون و 200 هزار بشکه نفت تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق این هدف، همه تلاش ما برای رسیدن به آن متمرکز شده است.

کاردر افزود: از آنجا که ایران هیچوقت نتوانسته به هدف تولید بیش از چهار میلیون و 600 هزار بشکه دست یابد، تحقق هدف 5میلیون و 200 هزار بشکه ای اقدام بسیار بزرگی است و تلاش فرآوانی می خواهد اما در همین مسیر ما به دانش و فناوری روز و همچنین سرمایه گذاری نیاز داریم.

وی از وضعیت مخازن نفت ایران یاد کرد و گفت: از آنجا که بیشتر مخازن بزرگ ما در نیمه دوم عمر خود هستند لازم است از دانش و فناوری روز برای ازدیاد برداشت از مخازن استفاده کنیم.

کاردر ادامه داد: اما متأسفانه برخی مخالفان داخلی و خارجی با تله گذاری آگاهانه و گاه جاهلانه سعی دارند جلوی جذب سرمایه و فناوری خارجی را بگیرند؛ ما هیچ وقت دست از آرمان و هدف خود بر نمی داریم چرا که بحث افزایش تولید حیاتی است و شوخی بردار نیست.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می کنند که افزایش تولید و خام فروشی کار درستی نیست، گفت: ما ابتدا باید به فکر ظرفیت سازی و افزایش تولید باشیم و بعد از آن به مسائل دیگر بپردازیم.

هرگونه فسادی باعث فسخ قرارداد می‎شود

کاردر با اشاره به قراردادهای جدید نفتی و مسئولیت های حراست در این بخش، عنوان کرد: در این قراردادها به طور محکم تصریح شده است که اگر شرکت خارجی طرف قرارداد، مرتکب کوچکترین فسادی شود، کل قرارداد فسخ خواهد شد و ما این موضوع را در مذاکرات نیز یادآور شده ایم.

وی موضوع حائز اهمیت دیگر در قراردادهای جدید نفتی را اهمیت مسئولیت های اجتماعی (CSR) عنوان کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران سه بسته مسئولیت اجتماعی را برای مناطق غرب کارون، پارس جنوبی و نفت‎خیز جنوب در دست تدوین دارد تا از این طریق در مسیر کاهش آسیب ها در این مناطق گام بردارد.

کاردر اشتغال را نیاز اصلی مردم ساکن در اطراف مناطق عملیاتی نفت و گاز عنوان کرد و گفت: اشتغال با توسعه به دست می آید و اگر نتوانیم پروژه ها و طرح های جدید تعریف کنیم و به سرانجام برسانیم، بحران بیکاری آسیب‌های متعددی را برای مردم این مناطق به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر نفت گفت: در فرایند انتخاب رئیس جدید حراست شرکت ملی نفت ایران متوجه شدم گزینه های کیفی متعددی برای فعالیت در این سمت وجود دارد که بهره مندی از این تعداد نیروی کارآمد و با تجربه در حراست نفت جای بسی خوشحالی است.

کاردر بر ضرورت برقراری تعامل مناسب بین حراست شرکت ملی نفت ایران و حراست وزارت نفت تاکید کرد و افزود: سه منطقه پارس جنوبی، غرب کارون و نفت خیز جنوب، نقاط حساس و کلیدی شرکت ملی نفت ایران است و حراست باید این حساسیت و اهمیت را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته