اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155725809

در شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان انجام شد

تدوین دستورالعمل انتخاب مواد کنترل خوردگی فلزات

کد: 13950718155725809

https://goo.gl/C4Vh0u

، تهران , (اخبار رسمی): دستور العمل انتخاب مواد برای کنترل خوردگی فلزات سایت‌های نفت و گاز بالادستی با هدف طول عمر و ایمنی پروژه‌های نفت و گاز در شرکت نفت و گاز اروندان تدوین می‌شود.

تدوین دستورالعمل انتخاب مواد کنترل خوردگی فلزات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، پراکندگی منابع و گستره وسیع کاربرد نوع متریال تشکیل دهنده کالاها و تجهیزات در سلامت، طول عمر و ایمنی پروژه های نفت و گاز، تیم تحقیقاتی اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت و گاز اروندان را بر آن داشت تا دستور العمل کاربردی انتخاب متریال مناسب به منظورجلوگیری از خوردگی را با استفاده از استانداردهای مطرح دنیا و اسناد این شرکت در مدت زمان 6 ماه جمع آوری، تدوین و تالیف کنند

ابراهیم محمودی، سرپرست اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت و گاز اروندان و همچنین سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه در این خصوص گفت: انتخاب جنس قطعات در سرویس های نفت و گاز ترش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ وجود گاز H2S آب نمک و کلر در نفت خام می تواند منجر به خوردگی های شدید و بعضا غیرقابل پیش بینی شود که از آن جمله می توان به خوردگی های SSC و HIC اشاره کرد. این موارد همیشه باعث دغدغه و نگرانی مدیران صنعت نفت و به خصوص بازرسی فنی بوده است، زیرا خوردگی های از این قبیل عموما با وسایل و ابزار بازرسی فنی قابل تشخیص نیست  لذا آنچه که می تواند واحد صنعتی نفت و گاز را ایمن کند، انتخاب مواد اولیه سازگار با شرایط کاری در ابتدای ساخت واحد است که با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی؛ مخصوصا استانداردهای NACE، این مهم قابل دسترسی است و انتخاب متریال مناسب جهت سرویس های موجود نفت و گاز به غلظت گازهای همراه، دما، فشار و سایر پارامترهای فرآیند بستگی دارد.

محمودی  افزود: با توجه به مطالب ذکر شده، اداره بازرسی فنی شرکت نفت و گاز اروندان در راستای شناخت پدیده های خوردگی احتمالی در فرایندهای موجود و با توجه به اسناد و مدارک شرکت، همچنین استانداردهای مرتبط و سایر منابع، اقدام به گردآوری، تدوین و تالیف مجموعه  دستور العمل های انتخاب مواد اولیه مقاوم در برابر خوردگی فلزات در سایت های نفتی و گازی در شرکت اروندان کرد تا بتوان در سایر پروژه های شرکت و سایت های بهره برداری با بینش و علم کامل، نسبت به تصمیم گیری در انتخاب کالا یا بررسی کیفی تجهیزات  موجود اقدام کرد.

سرپرست بازرسی اظهار کرد: در این مجموعه جهت سهولت کار، فلوچارت انتخاب متریال در واحدهای نفت خام گنجانده شده است و با استفاده از راهنمایی های ارائه شده به راحتی می توان نسبت به انتخاب مواد اولیه کالاها و اظهار نظر در خصوص نوع جنس و کیفیت تجهیزات موجود در پروژه ها و سایت های بهره برداری اقدام کرد. همچنین این مجموعه، می تواند کمک شایانی به نیازهای ادارات بازرسی فنی، مهندسی ساختمان و فراورش باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته