اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950719156146033

شناسایی 200گونه پرنده در دریاچه خلیج فارس

کد: 13950719156146033

https://goo.gl/Nlrq0X

، تهران , (اخبار رسمی): در پی دستیابی به آخرین نتایج پروژه پرنده نگری دریاچه شهدای خلیج فارس در شهریورماه 95 مولایی شهردار منطقه 22 از ثبت پنج گونه جدید در دریاچه شهدای خلیج فارس و دو گونه جدید برای کلان شهر تهران خبر داد.

بیش از 200 گونه پرنده مهاجر و غیرمهاجر

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 22، مولایی شهردار منطقه در این باره گفت: طی پایش های صورت گرفته توسط کارشناسان پروژه پرنده نگری دریاچه شهدای خلیج فارس پنج گونه جدید به لیست پرندگان دریاچه شهدای خلیج فارس افزوده شد. دمجنبانک زرد، زردپره سرسیاه، زردپره سرزیتونی ، دارکوب راه راه (قهوه ای) و سسک تالابی بزرگ گونه های جدید مشاهده شده در حاشیه دریاچه طی ماه های گذشته بود که به لیست پرندگان دریاچه افزوده شدند.

وی افزود:دو گونه دمجنبانک زرد و سسک تالابی بزرگ، هرچند در گذشته نیز خبرهایی از حضور احتمالی آنها در شهر تهران وجود داشت، اما گزارشات غالبا به صدا و یا مشاهده لحظه ای و غیر مصور این گونه ها مربوط می شده است. با عکاسی و ثبت این دوگونه طی پایش های انجام شده توسط کارشناسان گروه پرنده شناسی ، این دوگونه به لیست قطعی پرندگان کلان شهر تهران افزوده شدند تا شمار پرندگان شهر تهران را به بیش از 205 گونه برساند.

مولایی با بیان این مطلب که تا به امروز 205 نوع گونه پرنده در دریاچه شهدای خلیج فارس مشاهده شده است خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز اشاره کردکه با توجه به نزدیک شدن زمان بالاتربن حجم مهاجرت پرندگان، این مشاهدات چندان هم دور از ذهن نبوده و کارشناسان با ورود به زمان مهاجرت پرندگان در انتظار چنین مشاهداتی بوده اند. همچنین انتظار میرود طی چند هفته آینده نیز درکنار حضور مهاجران معمول زمستانه، دیگر مهاجران عبوری که تنها زمان کوتاهی میهمان شهر تهران هستند نیز مشاهده و ثبت شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه