اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157586033

بهسازی معابر غرب تهران جهت تردد معلولین و سالمندان

کد: 13950724157586033

https://goo.gl/RMFJdc

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 9 از بهسازی معابر سطح محلات 9 گانه جهت تردد معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: این طرح در قالب حریم سازی ایستگاه های حمل و نقل عمومی، رفع معارضین و زوائد فیزیکی، همسطح سازی دریچه، خط کشی و نصب تابلو و ویلچر رو اجرایی شد.

بهسازی معابر غرب تهران جهت تردد معلولین و سالمندان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: فراهم کردن امکانات رفاهی و تردد برای شهروندانی که معلولیت دارند این روزها بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران شهری است و این شهرداری نیز مناسب سازی بوستان ها و معابر را برای سهولت تردد این قشر از جامعه در دستور کار دارد.

وی افزود: طرح بهسازی معابر جهت رفاه معلولان و سالمندان در هنگام تردد از ابتدای امسال در دستور کار حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت و در فاز ابتدایی معلولین سطح منطقه شناسایی شدند.

شهردار منطقه 9 گفت: براساس اطلاعات کسب شده و وجود کانون معلولین ، پراکندگی این قشر از شهروندان در سطح نواحی بر روی نقشه مشخص شد و بر همین اساس 116 نفر مورد شناسایی قرار گرفتنند و نوع معلولیت آنان نیز تعیین شد تا تمامی اقدامات لازم به مرحله اجرایی برسد.

محسنی تصریح کرد: پس از شناسایی ، بازدید پلاک به پلاک محل سکونت معلولین صورت گرفت تا مشکلات شهری حریم منازل آنان احصا شود و جهت رفع در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: عملیات بهسازی به گونه ای انجام شد که 21 مورد احداث و حریم سازی ایستگاه های حمل و نقل عمومی، 79 مورد رفع معارضات برقی (تیربرق-کافو)، 82 مورد رفع زوائد فیزیکی، 57 مورد همسطح سازی بلوک عابر پیاده با پیاده رو، 17 مورد همسطح سازی و نصب پل فلزی، 151 مورد همسطح سازی دریچه و70 مورد نصب تابلو داشتیم.

محسنی اذعان داشت: علاوه بر این، 2 مورد مناسب سازی معابر در مقابل منازل جانبازان و معلولان، 8 مورد نصب ویلچر رو و 25 مورد خط کشی عابر پیاده نیز در مدت 6 ماه اخیر انجام شده است.

وی اظهار داشت: گام های موثری جهت رفاه معلولان و سالمندان در سطح منطقه برداشته شده و مناسب سازی بوستان ها نیز در کنار بهسازی معابر در دستور کار این شهرداری از ابتدای امسال قرار گرفت.

شهردار منطقه 9 با اشاره به مناسب سازی بوستان فرامنطقه ای المهدی (عج) گفت: در بوستان المهدی 6 ورودی مناسب معلولان احداث ، 3 مورد همسطح سازی دریچه، 6 مورد نصب تابلو، راه اندازی مجدد سرویس بهداشتی و همسطح سازی آبخوری بوستان نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه های متنوع برای رفاه معلولان در سطح شهر و بهره مندی آسان آنان از فضاهای پارکی گفت: بوستان های سطح منطقه و به ویژه المهدی (عج) به ویلچر مجهز شدند.

محسنی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته، 16 مورد ایجاد پیوستگی کفپوش در بوستان المهدی (عج) جهت تردد نابینایان نیز اجرایی شد.

به گفته شهردار منطقه 9 ، جهت مناسب سازی معابر در مقابل منازل جانبازان، معلولان و سالمندان بیش از 230 مورد عملیات در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آنها اجرایی شده که اصلاح و نصب ویلچرگذر، اصلاح کفپوش نابینایان و همسطح سازی مهمترین این موضوعات بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه