اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724158096033

50 درصد منطقه 10تهران بافت فرسوده است

کد: 13950724158096033

https://goo.gl/MQmNQ9

، تهران , (اخبار رسمی): شهردار منطقه 10 با بیان اینکه بالای 50 درصد منطقه جزو بافت فرسوده است ، اعلام کرد: برای نوسازی این بافت ها ، عوارض متفرقه صفر شده است.

بالای 50 درصد منطقه 10 بافت فرسوده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری منطقه 10 ، عباس بابازاده  با اشاره به اینکه بسته های تشویقی شهرداری تهران برای نوسازی بافت های فرسوده آماده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های شهروندان عوارض متفرقه در بافت فرسوده بود که صفر شده است به عبارتی اقدامی که در این راستا انجام می شود تشویق مردم به ساخت و ساز در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه صفر شدن عوارض به معنای عدم پرداخت تمام عوارض ها نیست، خاطر نشان کرد: یکسری عوارض قانونی وجود دارد که آنها باید اخذ شود ولی بیشترین آن که مربوط به عوارض متفرقه بود که شهرداری تهران با این بسته تشویقی آن را صفر کرده و هیچ عوارضی دریافت نمی شود.

شهردار منطقه 10 ادامه داد: در بافت فرسوده عوارض متفرقه شهرداری حذف شده است ولی عوارض ها ی دیگری که متعلق به سازمان هایی همانند آب ، برق ، گاز ، آب و فاضلاب است که همچنان اخذ می شود و همین امر شهروندان را دچار چالش کرده است.
بابازاده افزود: در این منطقه با توجه به تراکم بسیار بالای جمعیت در بخش عوارض علاوه بر اعمال تخفیفات مناسب، مساعدت های خوبی برای دریافت وام صورت گرفته است که در صورت رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی قسمتی از سود بانکی را شهرداری تقبل خواهد کرد.
وی یادآور شد: در بسته های جدید تشویقی تخفیفات و تسهیلات اعطایی، که از ابتدای تیر ماه سال جاری اجرایی شده است عوارض در بافت فرسوده به شدت کاهش می یابد و این شوک بزرگی برای نوسازی بافت های فرسوده خواهد بود.
شهردار منطقه 10 تصریح کرد: شهروندان ساکن در بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی و یا دفاتر نوسازی نسبت به ساخت و ساز ملک های فرسوده خود اقدام کنند و ضمن استفاده از تسهیلات ارائه شده در احیای بافت فرسوده و افزایش خدمات رسانی ، در این امر به مدیریت شهری یاری رسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه