اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725158865797

فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

رعایت حقوق شهروندی در همه تحت نظرگاه های پلیس

کد: 13950725158865797

https://goo.gl/60gEZD

، تهران , (اخبار رسمی): در همه تحت نظرگاه های پلیس استان زنجان حقوق شهروندی رعایت می‌شود.

رعایت حقوق شهروندی د در همه نظرگاه های پلیس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی استان زنجان در جلسه حقوق شهروندی با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی در نیروی انتظامی به مراتب سخت‌تر از دستگاه های اجرایی دیگر است، با اعلام این خبر گفت: ماموریت نیروی انتظامی سلبی بوده و باید مردم را در قاب اجرای قانون قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع در بخش رعایت حقوق شهروندی حوزه بازداشت‌شدگان و افراد تحت نظر است، ابراز کرد: القاء آرامش به افراد بازداشت شده و متهمان اصلی‌ترین اقدام در این بخش برای رعایت حقوق شهروندی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در همه تحت نظرگاه های استان حقوق شهروندی رعایت می‌شود، گفت: در این زمینه در حدود یک هزار و 925 نفر ساعت آموزش حقوق شهروندی برای همکاران نیروی انتظامی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعمال قانون و صدور قبض‌های جریمه کار سخت و طاقت‌فرسایی برای همکاران نیروی انتظامی است، تصریح کرد: این امر یکی از موارد مطرح در سخت بودن اعمال حقوق شهروندی برای نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی از اولویت های کاری می باشد افزود : هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی است .

سردار صالحی بیان کرد: حداقل اقداماتی که در راستای رعایت حقوق شهروندی انجام می‌دهیم به محض دستگیری متهم به خانواده‌اش اطلاع داده و لوازم بهداشتی یکبار مصرف و لباس نو در اختیارشان قرار می‌دهیم.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی موجود در تحت نظرگاه های استان منطبق با استانداردهای ابلاغی است.

او رعایت حقوق شهروندی را از ارزش ها ی دینی ما دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع ) در راه ایمان ، عقیده و جهاد قیام کرد و ما در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی باید وی را الگوی خود قرار داده و پاسداری از ارزشها را از او بیاموزیم .

وی با اعلام اینکه در بسیاری موارد طبق قانون اساسی حفظ و تامین حقوق افراد در جامعه به نیروی انتظامی محول شده است تصریح کرد : عملکرد پلیس در برابر شهروندانی که حقی از آنها ضایع شده و خود باعث تضییع حقوق دیگر شهروندان شده اند می بایست بسیار منطقی و با توجه به رعایت حقوق همه جوانب باشد که لازمه این امر آگاهی و آموزش نیرو هاست .

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه ضعف‌های مجموعه خود را احصا کرده و در راستای کسب رتبه نخست در رعایت حقوق شهروندی تلاش لازم را انجام می‌دهیم، افزود: نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب نیز اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون