اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159595696

استقبال مردم سراسر کشور از نذر خون

کد: 13950725159595696

https://goo.gl/NvFw4z

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 8400 نفر در طرح انسان دوستانه نذر خون در مراکز اهدای خون سراسر کشور ثبت نام کردند ،در این میان بیشترین میزان ثبت نام در استانهای اردبیل،مازندران و آذربایجان شرقی بوده است.

استقبال مردم سراسر کشور از نذر خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی بیگی ،مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون  بااعلام این خبر گفت: 44421 نفر در شب تاسوعا و روز تاسوعا و روز عاشورا جهت اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 36328 نفر در کشور خون اهدا کردند.

وی افزود:بیشترین میزان رشد اهدای خون نسبت به سال قبل مربوط به استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان است.

 بشیر حاجی بیگی در ادامه با اشاره به اهمیت اهدای خون بانوان گفت:در شب تاسوعا،روز تاسوعا و روز عاشورا 1899نفر از بانوان اهدای خون داشته اند که نسبت به سال گذشته 7 / 7 درصد رشد داشته است.

او  بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته را مربوط به استان گیلان اعلام کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان گفت: ایام محرم و صفر بیش از هر زمانی سازمان انتقال خون را در دستیابی به هدف تصمیم مسولانه و اهدای خون آگاهانه یاری می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]