اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160355797

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در تأمین امنیت

کد: 13950726160355797

https://goo.gl/EA078K

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از ظرفیت مردمی در تأمین امنیت امری لازم و ضروری است.

ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در تأمین امنیت

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار محمد شرفی،رئیس پلیس پیشگیری ناجا  که در همایش روسای کلانتری و فرماندهان پاسگاه ها فرماندهی انتظامی استان زنجان سخن می گفت ،با اعلام این خبر تاکید کرد: هدف از آموزش و ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و توان جسمی پلیس را کاهش میزان خطای ماموران در انجام ماموریت‌ها و افزایش رضاینمندی مردم از پلیس است.

وی افزود: باید راهبردهای عملیاتی به برنامه و گفتمان تبدیل شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر لزوم حفظ و افزایش امنیت در جامعه، افزود: در این راستا امسال برنامه‌های مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و سرقت، تامین و توسعه امنیت اخلاقی، توسعه آموزش و افزایش مهارت‌های پلیس و نیز کاهش تصادفات در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، عملکرد مجموعه فرماندهی انتظامی استان زنجان در مولفه های کاهش جرایم، سرقت، کشفیات موادمخدر و کالاهای قاچاق را مطلوب و بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: این اقدامات، زنجان را جزء استان های برتر کشور در بحث آمار کم وقوع جرایم قرارداده، به طوریکه شاخص های امنیتی در این استان مطلوب بوده است.

سردار شرفی عنوان کرد: برخی شاخص‌های امنیتی مانند جرایم خشن، سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه در این استان اصلا وجود ندارد و برخی نیز به شدت کاهش داشته که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به عزاداری خاص زنجان که در نوع خود در جهان بی نظیر است، تاکید کرد: مشارکت مردم در تامین امنیت این مراسم، آن را به الگوی کشوری تبدیل کرده است.

سردار شرفی ادامه داد: با وجود اینکه استان زنجان در شاهراه کشور قرار گرفته اما عملکرد بسیار خوب و هدف گذاری مناسبی در مبارزه با قاچاق کالا داشته ویکی از استان های امن کشور است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: طبق بررسی های به عمل آمده میزان رضایتمندی مردم از پلیس زنجان افزایش 40 درصدی داشته و میزان انتقادات آن کاهش یافته است؛ همچنین میزان مشارکت مردم با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در سامانه 197، رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش پلیس، هدف این بود مهارت‌های حرفه‌ای و توان جسمی کارکنان را ارتقاء دهیم؛ درصدد هستیم میزان خطای پلیس در انجام ماموریت‌ها کاهش یابد تا میزان رضایتمندی مردم ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل اردوگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا و نیز راه اندازی آن در استان ها، گفت: با توجه به ازریابی صورت گرفته، نمره استان در حوزه سلامت اداری 8 از 10 بوده که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

سردار شرفی با اشاره به اهداف کلان پلیس پیشگیری در برنامه ششم توسعه، گفت: تأمین نظم و امنیت هوشمندانه و توسعه خدمات قضائی و انتظامی برای مردم از مهمترین اهداف کلان این پلیس به شمار می آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون