اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160876383

دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تسهیل می‌شود

کد: 13950726160876383

https://goo.gl/EZbj1S

، شیراز , (اخبار رسمی): شهردار شیراز گفت: باز شدن محور قائم به سمت بلوار رحمت و بعد از آن به سمت خیابان احمدی جنوبی و شمالی و در نهایت حرم مطهر سبب تسهیل در راه‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می‌شود.

دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تسهیل می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در مراسم کلنگ‌زنی تعریض خیابان قائم(عج) در منطقه 5 شیراز با بیان اینکه محور قائم در امتداد بزرگراه کمربندی به بلوار رحمت قرار دارد، اظهار داشت: از این نقطه تا حرم فاصله کمتر از سه کیلومتر است و شهرداری قصد دارد این خیابان 25 متری را به 50 متری تبدیل کند و امیدواریم که ظرف دو تا سه ماه این اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 40 پلاک در مسیر این طرح تملک شده و عملیات اجرایی فاز یک آن امروز آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری منطقه 5 بتواند دیگر پلاک‌های مسیر طرح را تملک کند عملیات اجرایی فاز دو آن نیز بلافاصله آغاز می‌شود و این مسیر را به میدان دولت می‌رساند.

شهردار شیراز با بیان اینکه تمام کسانی که در بحث اقامتی و ساخت هتل قصد سرمایه‌گذاری دارند بهترین مکان در این محور است تصریح کرد: تعاونی‌هایی که می‌خواهند در بحث مسکن ارزان‌قیمت برای کارکنان خود گام بردارند بهترین مکان در این نقطه است که ارزش افزوده خوبی دارد و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت.

پاک‌فطرت با پیشنهاد بررسی این نقطه توسط انبوه‌سازان گفت: سرمایه‌ای که در این مجموعه وارد می‌کنند ارزش افزوده قابل توجهی دارد و بدون شک با افتتاح و تعریض این گذر، منطقه 5 شیراز شکوفا و توجه مردم به این محور جلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آپارتمان‌های معروف به پانصد دستگاه در بلوار رحمت در زمره نخستین مجموعه آپارتمان‌های شهر شیراز قرار دارد اظهار داشت: این مجموعه با 498 واحد کوچک که بسیار فرسوده شده است در زمینی 8 هکتاری قرار دارد.

شهردار شیراز ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با توافق با مالکان این مجموعه به ارزش افزوده بسیار زیادی دست پیدا کنند چراکه در این نقطه از شهر مجوز ساختمان تا 13 طبقه توسط شهرداری صادر می‌شود و می‌توان در کنار این مجموعه‌های آپارتمانی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی ایجاد کرد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری شیراز این است که محورهای شمالی-جنوبی شهر را گسترش دهد خاطرنشان کرد: با بازگشایی این محور مسافران و زائران و همچنین شهروندان به راحتی می‌توانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند و این دسترسی‌ها در بحران هم اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به طراحی تقاطع غیرهمسطح رحمت- قائم افزود: امیدواریم با تصویب این تقاطع غیرهمسطح در شورای اسلامی شهر، بتوانیم اجرای آنرا در بودجه سال آینده لحاظ کنیم.

علی راستگو، نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه 5 نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرداری اقدامات ارزنده‌ای در رابطه با توسعه شهر و زیرساخت‌هایی که شهر را از بار ترافیکی نجات می‌دهد انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این خیابان تکمیل شود در ادامه مسیر باید 20 منزل تملک شود که بار مالی زیادی برای شهرداری منطقه 5 به دنبال دارد گفت: اما اگر این حریم باز شود بار ترافیکی بسیاری از خیابان‌ها کاهش پیدا می‌کند و مسیر دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) نیز تسهیل می‌شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه